سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از پیش‌بینی انتقال برخی فناوری‌های جزئی در قرارداد تحویل سامانه موشکی اس۴۰۰ به ترکیه خبر داد.

پسکوف: انتقال فناوری‌های جزئی در قرارداد اس-۴۰۰ پیش بینی شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز شنبه اعلام کرد در قرارداد تحویل سامانه‌های پدافند موشکی اس۴۰۰ به ترکیه انتقال برخی فناوری‌های جزئی پیش بینی شده است.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه اعلام کرد روند تحویل سامانه پدافند هوایی اس۴۰۰ روسیه بدون وقفه در حال انجام است.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت توافق دوجانبه در خصوص پدافند موشکی و انتقال فناوری‌های مربوطه برای آنکارا حائز اهمیت است.

آنکارا در سپتامبر سال ۲۰۰۷ قراردادی با روسیه برای خریداری پدافند موشکی اس ۴۰۰ امضا کرد. بر اساس این قرارداد، هزینه چهار پدافند موشکی اس ۴۰۰، دو و نیم میلیارد دلار می‌شود. پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نباید از تسلیحات ساخت روسیه خریداری کنند. وزارت دفاع آمریکا بر این عقیده است که پدافند موشکی اس ۴۰۰ قابلیت «جاسوسی» از جنگنده‌های اف ۳۵ و انتقال اطلاعات نسل پنجم جنگنده‌های آمریکا را به ارتش روسیه دارد. آمریکا معتقد است چنین اقدامی با چارچوب ساختار دفاعی غرب همخوانی ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های اف-۳۵ خواهد بود. ترکیه قصد دارد این نوع از جنگنده را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار