امام جمعه بافق گفت: قوه قضائیه شرایطی فراهم کند که مردم بتوانند به راحتی از حقوق خود دفاع کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی، امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) به تشریح زندگانی آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: امروز گسترش فرهنگ غنی اسلام به برکت معارف ناب امام صادق (ع) است.

وی با تاکید بر پیروی از سیره و زندگان آن حضرت تصریح کرد: آن امام همام در همه ادوار زندگی در هر شرایطی با ارائه راهکار‌های علمی و دینی زمینه را برای ترویج اسلام فراهم کرد و حیات تازه‌ای به اسلام و مسلمین بخشید.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت آیت الله دکتر بهشتی با تحلیل دیدار رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری گفت:اقامه عدل وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام سلیمانی با تجلیل از خدمات قوه قضائیه و نشست‌های حضوری قضات دادگستری بافق با مردم افزود: باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند به راحتی از حقوق پایمال شده خود دفاع کنند و این دیدار‌های رودرو تحولی اساسی در قوه قضائیه ایجاد کرده است.

امام جمعه بافق همچنین در زمینه اصرار آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: همه خبرگزاری‌ها و کارشناسان بین اللمللی اذعام کرده اند که ایران با تهدید و تحریم و فشار تسلیم نخواهد شد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که با اقتدار و عزت در مقابل استکبار و همدستانش ایستادگی کرده است و این مقاومت تنها راهکار پیروزی است.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: دشمن می‌خواهد با مذاکره فریبمان دهد و آمریکا می‌داند که اقتدار نظام و انقلاب خدشه دار شدنی نیست.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: جنایات آمریکا و همدستانش سراسر دنیا را پر کرده است و در همه نقاط به ویژه کشور‌های اسلامی حقوق بشر را زیر پاگذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: بمباران شیمیای مردم بیگناه و مسلمان کشور‌های اسلامی، ترور شخصیت و ... نمونه‌ای از هزاران جنایت آمریکا است که دم از حقوق بشر می‌زند.

سلیمانی با گرامیداشت شهادت آیت الله صدوقی و تجلیل از شخصیت مبازر و انقلاب این عالم بزرگ بیان داشت: ترور این مبارز انقلابی و سرنگونی هواپیمای مسافری ایران از دیگر جنایت استکبار جهانی است و تاریخ این جنایات را هرگز فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه بافق همچنین با اشاره به سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مجهزترین پهباد آمریکا توسط قدرت دفاعی ایران سرنگون شد و این اقتدار نظام و انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

وی با بیان اینکه آمریکا مقام معظم رهبری را تحریم کرد به ساده زیستی وی اشاره کرد و افزود: آمریکا فکر می‌کند که رهبر انقلاب اسلامی مثل رهبران غرب و خودشان تجملاتی و صاحب ثروت و مال اندوز هستند و هر گز نمی‌توانند با این اقدامات اقتدار و عظمت نظام و انقلاب را خدشه دار کنند چرا که این اقدامات بازی‌های سیاسی آنان است.

گرامیداشت هفته حج و توصیه به زائران بیت الله الحرام برای بهر گیری از معنویت این فرصت بی نظیر، گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر و... از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.