معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت:ایران به دلیل تحریم دارویی برعلیه آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری لاهه طرح دعوا کرده است.

ایران به دلیل تحریم دارویی برعلیه آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری لاهه طرح دعوا کرده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سی ودومین سالگرد بمبارا ن شیمیایی سردشت و در جمع خبرنگاران  گفت: طبق قرارداد مودت موجود بین ایران و امریکا نباید دارو و غذا جزء تحریم‌ها باشند، اما آمریکا با نادیده گرفتن این موضع ورود دارو و غذا را در چهارجوب فشار حداکثری ممنوع کرده است.
 
غلامحسین دهقانی افزود: چند روز پیش دیوان لاهه قرار موقتی را صادر کرد که قابل اجراست و بر اساس آن آمریکا باید بلافاصله محدودیت دارویی را لغو و ترتیبی دهد تا نقل و انتقالات مالی در این خصوص بدون مشکل انجام شود.
 
وی تصریح کرد: با اینکه هنوز آمریکا این حکم را اجرا نکرده است، اما با ادامه فشار‌ها بعد از ارائه مستندات تاثیر تحریم دارویی بر بهداشت جامعه مجبور به اجرا کردن آن خواهد بود.
 
معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه با بیان اینکه با قدرت موضوع مصدومان شیمیایی در سازمان ملل در حال بررسی است گفت :برای با مستند کردن این فاجعه از طریق فیلم، مقاله و ثبت خاطره و انعکاس ان عمق فاجعه را بیشتر نشان دهیم.
 
انتهای پیام/م
 

سفرمعاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه  به سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۸
این زورگوی وپرروی آمریکا ودیگران نشانه ضعف اقدام مقابله بمثل مسئولین سیاست خارجی و دیگر دولتمردان است که تا این حد طرفهای مقابل توانسته اند پیش روند!!!