نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سردشت قربانی تروریسم بین الملل است و تبدیل آن به شهر آزاد گردشگری صلح یکی از درخواست‌های به حق مردم سردشت است.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی  درخواست احراز جانبازی مردم شیمیایی شدە سردشت را به حق دانست و افزود: خطیب موقت تهران در زمان جنگ تحمیلی تعداد مصدومان شیمیایی سردشت را ۸ هزار و ۲٤ نفر معرفی کرد، ولی متاسفانه با گذشت سه دهه جانبازی کمتر از ۲ هزار نفر محرز شدە و قطعا انتظارات مردم در خصوص احراز جانبازی بیشتر است
نماینده مردم سردشت و‌پیرانشهر سکوت معنادار سازمان ملل در قبال ملت ایران را ظالمانه دانست و افزود: اگر سکوت ان‌ها در قبال جنایت شیمیایی سردشت نبود قطعا جنایت حلبچه اتفاق نمی‌افتاد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی کفت: سردشت نماد تروریسم بین الملل است و تبدیل آن به شهر آزاد گردشگری صلح یکی از درخواست‌های به حق مردم سردشت است که در این خصوص گام‌هایی برداشته شده است.
خضری با ابراز گلایهاز قول‌های وزیر بهداشت در خصوص شهدای شیمیایی، گفت: در سال ۹۴ با حضور در مراسم بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت قول اختصاص ۲۰ میلیارد ریال و ایجاد شعبه بیمارستان ساسان در این شهرستان را دادند.
وی ادامه داد: متاسفانه به علت اختلاف بین وزارت بهداشت با بنیاد شهید این موضوع محقق نشد وتن‌ها دود ان به چشم مصدومان شیمیایی و مردم این شهرستان به عنوان، ولی نعمتان و صاحبان اصلی این نظام می‌رود.
انتهای پیام/ح


۳۱ مین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

برچسب ها: جانبازی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.