رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهید مظلوم بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی بود و با درک و بینش عمیقی که از اسلام و مسائل روز داشت همواره در سنگر‌های فرهنگی، علمی و مبارزاتی نقش مهمی ایفا می کرد.

شهید بهشتی از پیشتازان نهضت اسلامی درایران بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضاییه درسخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای ۷تیر گفت:درراس  شهدا هفتم تیرماه باید از شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی که معمار و پایه گذار دستگاه قضایی است ، یاد کنیم.

وی افزود:بزرگداشت هفته قوه قضاییه فرصت ارزشمندی است که این دستگاه بتواند بامردم بیشتر ارتباط برقرار کند و خدمات ارائه کند.

موحد بیان داشت:  روز هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ اگر چه روزی است که ملت ایران، شهید بهشتی که خود یک ملت بود برای این ملت و نیز ۷۲ تن از یاران انقلاب را از دست داد، اما در عین حال روزی است که چهره منافقین کوردل بیش از پیش برای همگان آشکار شده و صفوف انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر ساخت.

وی افزود: در این روز شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب در سرچشمه تهران جلسه‌ای داشتند، اما منافقین که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب گذاری، شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان که دارای مسؤولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس، وزارت و ... داشتند را به شهادت رساندند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین اظهارداشت: وی از معماران نظام اسلامی بودند که نقش مهمی در تهیه قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی داشتند.

موحد گفت:این روحانی مبارز در راه اهداف نظام اسلامی هیچگاه از پای ننشست چنانکه حضرت امام در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان فرمود؛ شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود .

وی با تاکید براینکه این شهدا جانشان را فدا کردند تا نظام اسلامی به ثمر بنشیند تصریح کرد: شهید بهشتی که یک شخصیت ممتاز و یک معمار توانا برای تاسیس بسیاری از ساختار‌های حاکمیتی ایران بود را مورد هدف قرار دادند.

موحد اظهارکرد: نمرودیان زمان شخصیت وی را ابتدا مورد حمله قرار داده و تلاش کردند ایشان را درآتش کینه و تهمت و افترا بسوزاند و وقتی دیدند این توطیه علیه شهید بهشتی کارساز نشد مثل سایر شهدا برنامه ریزی کردند این شهید بزرگوار را ترور فیزیکی کنند.

وی یادآور شد:هر چند با شهادت آن‌ها بزرگانی را ازدست دادیم، ولی شهادت آن‌ها برکات و سرمایه‌های ارزشمند تری برای نظام جمهوری اسلامی داشت ، امروز ملت مسیر آرمان‌های انقلاب را مقتدر، محکم و استوار  ادامه می‌دهند وگام‌های بزرگی هر کدام ازاین بزرگواران و روسای قوه قضاییه در ۴۰سال گذشته برداشته اند.
وی با اشاره به سند تحول دستگاه قضایی توسط رییس دستگاه قضایی گفت: اگر شاخص‌های این سند رعایت و اجرا شود دستگاه قضایی متحول می‌شود

انتهای پیام/ح

شهید بهشتی پیشتار نهضت اسلامی بود

برچسب ها: دادگستری ، شهیدبهشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار