معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال بیمه‌ها قرارداد‌های خود را با مراکز ترک اعتیاد برهم زده و دانشگاه علوم پزشکی فعلا این هزینه‌ها را خود پرداخت می‌کند.

قطع بیمه مراکز ترک اعتیادبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهگفت: در حال حاضر ۱۲۷ مرکز فعال درمان سوء‌مصرف مواد داریم که ۱۱۴ مورد از آنان دولتی و ۱۱۳ مورد مابقی خصوصی هستند و بیشترین داروی مصرفی در این مراکز داروی «متادون» است.

وی از نظارت مستمر و دقیق بر مراکز درمانی و به منظور جلوگیری از خروج دارو‌های ترک اعتیاد و فروش آن‌ها سخن گفت و اکثر متادون‌های موجود در مراکز عرضه غیرمجاز را تقلبی دانست و بیان کرد: تقریبا همه دارو‌های ترک اعتیاد غیرمجاز از استان‌های دیگر وارد استان کرمانشاه می‌شود.

روشنی تعرفه متادون دولتی را حدود ۳۰ درصد ارزان‌تر از تعرفه بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: قبلا مراکز ترک اعتیاد با بیمه‌ها قرارداد داشتند و بیمه‌ها ۷۰ درصد هزینه درمانی معتادان را متقبل می‌شد و ۳۰ درصد باقی‌مانده از ردیف‌های اعتباری دولتی پرداخت می‌شد، ولی از ابتدای امسال بیمه‌ها قراردادهایشان را برهم زده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی فعلا این هزینه‌ها پرداخت می‌کند.

انتهای  پیام/ز

 

اکثر متادون‌های موجود در مراکز عرضه غیرمجاز تقلبی هستند

برچسب ها: علوم پزشکی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.