مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر، گفت : یک ساختمان بدین منظور در دست تکمیل است که به‌زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،فاطمه رضوان‌مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : بهزیستی در سه محور پیشگیری، کاهش آسیب و توانمندسازی و اشتغال کسانی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، فعالیت می‌کنند.

وی گفت : سه مرکز مختص کسانی که جایی ندارند به عنوان سرپناه شبانه (گرمخانه) با غذا و استحمام فراهم است تا از کارتن‌خوابی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: ما ۲۱ مرکز ترک اعتیاد برای کسانی‌که داوطلب ترک اعتیاد هستند در اختیار داریم، همچنین ۱۰ مرکز درمانی که به صورت مشترک زیر نظر بهزیستی و علوم پزشکی هستند، به معتادان خدمات ارائه می‌کنند.

رضوان‌مدنی با اشاره به چهار مرکز DIC که در مورد کاهش آسیب‌های مربوط به Hiv فعالیت می‌کند، گفت: مراکز TC که مراکز اجتماع محور ما هستند به معتادانی که دوره سم‌زدایی را طی کرده‌اند، خدمات مورد نیازشان را ارائه می‌کنند و همچنین مراکز موبایل سنتر ما با خودرو به مناطق پرخطر مراجعه می‌کنند و بسته‌های درمانی را توزیع می‌کنند.

این مسؤول در رابطه به برنامه پیشگیری اجتماع محور، بیان کرد: محلات و محیط‌های شهری و روستایی متعددی اعم از مسکونی، کاری، نظامی و... تحت پوشش قرار داده‌ایم که در زمینه پیشگیری از اعتیاد آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آموزش‌های بهزیستی در راستای اشتغال به افرادی که ترک کرده‌اند، اعلام کرد: در این راستا ۳۱۴ نفر را راستای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که ۳۰۰ نفر توانسته‌اند وام دریافت کنند و بیشتر مشاغل ایجاد شده در زمینه خدمات، کشاورزی و صنعت بوده است.

رضوان‌مدنی در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر، عنوان کرد: به این منظور یک ساختمان در دست تکمیل است، هرچند که به علت کمبود اعتبار با وقفه مواجه شده است، ولی به‌زودی راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد کمپ‌های غیرمجاز سه برابر بیشتر از کمپ‌های مجاز است، از مردم خواست فقط به کمپ‌های مجاز مراجعه کنند و از نظارت و بازدید حداقل یک‌بار در ماه با همکاری علوم پزشکی از این مراکز خبر داد.

رضوان‌مدنی درخصوص کمپ‌های ماده ۱۵، تصریح کرد: این کمپ‌ها مخصوص معتادانی است که به صورت داوطلبانه برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند که در آن‌ها پزشک و مددکار اجتماعی حضور دارند و هدف این مراکز سم‌زدایی طی یک‌ماه است .

 

 

انتهای پیام/د

بهزیستی در سه محور پیشگیری، کاهش آسیب و توانمندسازی و اشتغال کسانی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، فعالیت می‌کنند

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.