دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر قاچاقچیان با تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر، از خشکی به سمت دریا روی آورده‌اند.

قاچاق مواد مخدر از مرزهای دریایی بیشتر از زمینی استبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، علی شمشیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در گذشته جزو استان‌های پرخطر از نظر شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بود؛ در حالی که امروزه با تلاش نهاد‌های ذی‌ربط همچون علوم پزشکی و بهزیستی، استان ما در رده استان‌های متوسط از نظر شیوع مصرف قرار دارد.

شمشیری با اشاره به انسداد مرز‌ها و حضور نیرو‌های نظامی در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، بیان کرد: در حال حاضر قاچاقچیان با تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر، از خشکی به سمت دریا روی آورده‌اند و کشفیات مواد مخدر در دریای عمان بیشتر از کشفیات زمینی است.

وی اعلام کرد: در کشور حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حداقل برای یک‌بار تجربه مصرف مواد مخدر داشته‌اند و از اول انقلاب تا‌کنون هم بیش از ۵ میلیون نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیری داشته‌ایم.

شمشیری همچنین از کشف ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه در سه ماهه نخست امسال که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است، خبر داد و گفت: بیشتر مواد مصرفی استان تریاک و مشتقات آن و در مرحله بعدی ماده مخدر «گل» است.

انتهای  پیام/ز

 

کشف ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه در سه ماهه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.