مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در حرم رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام سعید آخوندی مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) در ایام شهادت امام صادق (ع) به سوگ خواهد نشست،گفت: امام صادق (ع) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شدند و بر اثر آن به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: درباره تاریخ شهادت‎ ایشان دو گفتار است. برخی نیمه رجب و برخی دیگر ۲۵ شوال را بیان کرده‌اند که معروف و مشهور میان مورخان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی ۲۵ شوال است.

حجت الاسلام آخوندی از برگزاری ویژه برنامه‎های عزاداری متعدد در حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت: برنامه‌‏های عزاداری و سخنرانی شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر رضوی از جمعه هفتم تیرماه آغاز شده و تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.
 
وی درباره برنامه شب شهادت امام صادق (ع) تصریح کرد: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام مرتضی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در پایان نیز مهدی رسولی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‎خوانی خواهند پرداخت.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهم‌ترین برنامه‎های آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت: مراسم روز شهادت امام صادق (ع) رأس ساعت ۱۰ صبح با قرائت قرآن، زیارت امین‌الله و بیان احکام در رواق امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد و در ادامه این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام آخوندی افزود: برنامه مراسم غروب شهادت امام صادق (ع) نیز شنبه ساعت ۱۸ در صحن انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده و روضه‌خوانی مهدی رسولی برگزار می‏‌شود.

وی تصریح کرد: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق (ع) ویژه عموم زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برگزاری ویژه برنامه های شهادت امام صادق (ع) در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.