نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که اکثر اروپایی‌ها و کانادایی‌ها معتقدند که آمریکا تاثیر منفی بر دموکراسی در جهان داشته است.

اکثر متحدان آمریکا به تاثیر منفی این کشور بر دموکراسی در دنیا باور دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد تنها نیمی از جمعیت جهان معتقدند که کشورشان دموکراتیک است و بسیاری از کشور‌های اروپای غربی بانک‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود را تهدیدی برای دموکراسی می‌دانند.

نظرسنجی صورت گرفته از میان ۱۵۰ هزار نفر از ۵۷ کشور جهان که از سوی موسسه آلمانی «بنیاد تحقیقات دالیا و اتحاد دموکراسی ها» نشان داد حتی در میان «کشور‌های دموکراتیک» نیز ۳۸ درصد از مردم وضع امور در کشور خود راضی نیستند.

مدیر اجرایی موسسه دالیا در بیانیه اعلام کرد در حال حاضر بزرگترین خطری که متوجه دموکراسی‌ها این است که عموم مردم دیگر آن را دموکراتیک نمی‌دانند. همچنین اختلاف نظرات زیادی در میان افرادی از آمریکا مشاهده شد که در این نظرسنجی شرکت کردند، در حالی که ۴۶ درصد معتقدند در کشورشان دموکراسی برقرار است درصد مشابهی، ۴۰ درصد، نظر مخالف را دارند.

بر اساس این نظرسنجی، اکثریت کانادایی‌ها و اکثر کشور‌های اروپایی معتقدند که آمریکا تاثیر منفی روی دموکراسی دنیا داشته است. در اروپا ۵۲ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که اتحادیه اروپا در جهت منافع اکثر اروپایی‌ها عمل نمی‌کند و شرکت کنندگان کشور‌های ایتالیا، فرانسه و یونان بیشترین انتقاد را نسبت به این وضع داشتند. همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد بیش از ۴۰ درصد از شرکت کنندگان از کشور‌های آمریکا، کانادا و اتریش معتقدند که رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر بر دموکراسی در این کشور‌ها تاثیر منفی دارد.

بر طبق نتایج این نظرسنجی همچنین اکثر اروپایی‌ها معتقدند بانک‌ها و صنعت مالی تاثیر منفی بر دموکراسی در کشور‌های آن‌ها داشته است. بیشترین انتقادات در این زمینه از سوی شرکت کنندگان یونانی، درست یک دهه پس از بحران مالی این کشور که بسیاری از یونانی‌ها را دچار فقر کرد، مطرح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار