رییس کارگروه کسب و کار هیات ملی گزارش سیلاب در قزوین گفت: برای پیشگیری و مدیریت حوادث ناشی از سیل باید یک آمایش دقیق سرزمینی انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیده فاطمه مقیمی رییس کارگروه کسب و کار هیات ملی گزارش سیلاب در نشست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها در قزوین با بیان اینکه باید برای پیشگیری و مدیریت حوادث ناشی از سیل، یک آمایش دقیق سرزمینی انجام شود، گفت: بسیاری ازمجوز‌های ساخت و ساز که با ندانم کاری و نبود مدیریت صحیح صادر شده‌اند خود عاملی بر شدت اینگونه حوادث هستند و در مطالعات مربوط به سیلاب باید همه این موارد مورد توجه باشند.

مقیمی افزود: با وقوع سیل در برخی استان‌ها به دستور رئیس جمهوری هیأت ویژه گزارش سیلاب در روز ۲۷ فروردین ماه با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط تشکیل شد تا ظرف شش ماه گزارش ملی از چگونگی وقوع این رخداد تا راهکار‌های لازم برای جلوگیری از چنین اتفاقی را ارائه کند.

مقیمی گفت: این هیأت با ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه کسب و کار و ۲۰ چهره که به طور عمده دانشگاهی هستند، ساماندهی این وضعیت را بر عهده دارد.

وی گفت: در این کارگروه مطالعات سه استان سیل زده خوزستان، لرستان و مازندران انجام می‌شود.

رییس کارگروه کسب و کار هیات ملی گزارش سیلاب با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی تجارب سیل در مردادماه امسال در قزوین، اظهار امیدواری کرد این همایش منشأ اثرات ارزشمندی در حوزه مدیریت و جلوگیری از سیلاب شود و در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

مقیمی با تاکید بر آموزش مردم بریا پیشگیری از حوادث ناشی از سیل گفت: این آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که برای مثال گله داران و کشاورزان، دیگر به سبک سنتی فعالیت نکنند و پوشش گیاهی مناطق در اثر چرای دام از بین نرود..

وی گفت: با توجه به اینکه قزوین نیز امسال یکی از استان‌های درگیر سیل بود به طور قطع تجربیات آن می‌تواند مورد بهره برداری عملیاتی در جلوگیری از سیلاب و یا مواجهه با آن قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

نشست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها در قزوین

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار