معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده ای، ساحلی و کوهستان این جمعیت در استان به طور شبانه روزی در قالب طرح تابستانه در حال ارائه خدمات به مسافران هستند.

۳۳ پایگاه طرح تابستانه هلال احمر در سیستان و بلوچستان فعال استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح تابستانه امداد و نجات از اول تیرماه تا شهریور در سیستان و بلوچستان در حال اجراست که در این راستا ۱۶۸ امدادگر و نجاتگر به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در این طرح با برخورداری از ۸۱ دستگاه خودرو در قالب (آمبولانس، خودروی نجات، وانت و سواری) به همراه یک فروند چرخ بال آماده خدمات رسانی در حوادث احتمالی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه، رهاسازی و نجات مصدومان در تصادفات احتمالی و اسکان مسافران در راه مانده در نقاط مختلف استان از جمله مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر است.

وی تاکید کرد: ۲۴ محل در سیستان و بلوچستان برای اسکان اضطراری مسافران آماده و کاملاً تجهیز شده و همچنین اتاق کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان (EOC) به طور شبانه روزی آماده خدمات رسانی در حوادث ترافیکی و طبیعی است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و دو طرفه بودن جاده‌های این استان احتمال وقوع حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری بیشتر از سایر استان‌های کشور است به همین سبب از رانندگان خودرو‌های شخصی و ناوگان عمومی درخواست شده است با احتیاط در این جاده‌ها تردد کنند و در صورت خستگی حتماً در نخستین مکان و اقامتگاه بین راهی ساعتی به استراحت بپردازند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح تابستانه امداد و نجات در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار