نهاوندیان گفت: ستاد تسهیل و آسان سازی تجارت با پاکستان به منظور توسعه فعالیت‌های بازرگانی و رفع بخشی از مشکلات صادرات و واردات راه اندازی می‌شود.

ستاد تسهیل تجارت با پاکستان راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران اداری شهرستان و منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ستاد تجارت با افغانستان راه اندازی شده و به زودی ستاد تجارت با پاکستان نیز راه اندازی می‌شود تا بتوان بخشی از مشکلات صادر کنندگان و واردکنندگان را رفع کرد.

وی بیان کرد: نوسان‌های ارزی مشکلات زیادی را برای کشور و صادرکنندگان و وارد کنندگان وارد کرده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: مناطق آزاد پیشران توسعه هستند و می‌توانند به توسعه بخش خصوصی کمک کنند.

وی تاکید کرد: باید در مناطق آزاد شاهد تسهیل و توسعه تجارت باشیم تا سبب برقراری ثبات اقتصادی شود.

نهاوندیان ادامه داد: واردات در برابر صادرات طرح بسیاری خوبی است که در استان سیستان و بلوچستان تجار می‌توانند با پاکستان و افغانستان مبادلات تجاری داشته باشند و نیاز‌های مصرف کنندگان دو طرف را برطرف کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: باید منافع همسایه‌ها را نیز در تجارت و اقتصاد در نطر بگیریم تا به توسعه اقتصادی و امنیت پایدار منجر شود.

نهاوندیان تصریح کرد: تجار و سرمایه گذاران افغانستان تمایل زیادی برای حضور در ایران دارند و باید زمینه حضور آنان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اعطای مجوز اقامت پنج ساله به اتباع خارجی در کشور خاطرنشان کرد: چنانچه فردی ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گداری کند از این مزایا بهره مند می‌شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اصل ۴۴ مورد تاکید رهبری است و باید با بازتعریف وظایف و راهبرد‌ها در این زمینه تسهیل شود.

وی گفت: تمام موارد مطرح شده از سوی تجار و سرمایه گداران براساس اولویت پیگیری و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات این استان در مرکز کشور گرفته خواهد شد.

نهاوندیان بر رفع موانع تولید و صادرات در منطقه آزاد چابهار تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به تجارت و ترانزیت موجب توسعه این منطقه می‌شود.

تجار و سرمایه گذاران شرکت کننده در این جلسه نیز حل مشکلات ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک پس از گذشت ماه‌ها را خواستار شده و تصریح کردند: کارخانه‌های برنج و شمار زیادی از غرفه‌های منطقه آزاد به خاطر عدم تخصیص ارز و مشکلات و نوسانات ارزی تعطیل شده اند.

انتهای پیام/ع

مناطق آزاد پیشران توسعه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار