فرماندار سرپل ذهاب گفت : از مجموع ۳۵ هزار و ۷۶۷ واحد مسکونی آسیب دیده در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ غرب کرمانشاه، تاکنون ۱۲ هزار و ۷۳۳ واحد مسکونی برای زلزله زدگان این شهرستان احداث شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،محبت جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب در جلسه شورای اداری سرپل ذهاب با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار کرمانشاه، گفت : همچنین عملیات تعمیر ۱۷ هزار و ۵۲۶ واحد تعمیری نیز به پایان رسیده است.

وی گفت : این شهرستان با وسعت یک هزار و ۲۱۱ کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی بیش از ۸۵ هزار و ۶۱۶ تن دارای ۲۰۴ روستا در قالب ۲ بخش مرکزی و قلعه شاهین، پتانسیل‌های مناسبی برای رشد و پیشرفت اقتصادی دارد.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: کشاورزی یکی از پتانسیل‌های اقتصادی مناسب سرپل ذهاب است که با زمین‌های حاصلخیزی که دارد و با وجود آسیب‌های چندسال اخیر، پارسال در اوج آسیب‌ها ۳۹ هزار تن برداشت غلات داشته و در سال ۱۳۹۸ با مدیریت صحیح تاکنون ۷۲ هزار تن غلات برداشت شده و این رقم تا ۸۰ هزار تن نیز خواهد رفت.

وی با اشاره به سامانه طرح گرمسیری گفت: سامانه گرمسیری ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را زیرپوشش قرار خواهد داد که باعث اشتغال و رونق تولید شهرستان می‌شود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به پتانسیل شهرستان در زمینه گردشگری اظهار کرد: سرپل ذهاب یکی از هشت شهر تاریخی و قدیمی جهان و دارای ۲۲۴ اثر تاریخی است که ۱۴۲ اثر آن به ثبت ملی رسیده که زمینه مناسبی برای رونق منطقه است.

جمالی نیا، طرح توانمند سازی بنیاد مستضعفان را طرحی مناسب برای اشتغالزایی و درآمد زایی روستاییان دانست و افزود: در طول ۶ ماه مطالعه و فعالیت مدیران بنیاد علوی به عنوان مجری طرح در هشت روستای محروم شهرستان بیش از ۹۷ گروه تشکیل شده که نشان دهنده تلاش مدیران بنیاد مستضعفان و مشارکت مردم است.

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور امروز در رأس هیأتی متشکل از استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان با حضور در سرپل ذهاب و پس از جلسه شرکت شورای اداری این شهرستان از روستای پایلوت توان افزایی در سرپل ذهاب و مرکز میش داشتی شرکت شاخص کلهر بازدید می‌کند.

 

 

انتهای پیام/د

عملیات تعمیر ۱۷ هزار و ۵۲۶ واحد تعمیری نیز به پایان رسید

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.