خراسان شمالی رتبه سوم کمترین جمعیت زندانیان را در کشور کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: کاهش جمعیت کیفری و اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در اولویت اداره کل زندان‌ها در کشور قرارداد.

محمدی افزود: مهم‌ترین عملکرد اداره کل زندان‌های استان کاهش جمعیت کیفری زندانیان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به عفو‌های داده‌شده بیان کرد: در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی با عنایات مقام معظم رهبری در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی هزار و ۱۲۵ نفر از زندانیان استان مشمول عفو و تخفیف مجازات قرارگرفته‌اند که ۷۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند و کاهش چشمگیری در جمعیت کیفری در زندان‌های استان را شاهد بوده است.

وی در ادامه افزود: در ۲۹ اسفند سال گذشته ۶۰ نفر دیگر از زندانیان استان به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی آزاد شدند.

وی در ادامه با اشاره به زندانیان مواد مخدر در استان بیان کرد: ۲۷ درصد جمعیت زندانیان استان را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان شمالی افزود: بیشترین زندانیان استان به خاطر ارتکاب سرقت، ربودن مال غیر و مواد مخدر در زندان‌های استان به سر می‌بردند.
وی در خصوص تفکیک جنسیتی زندانیان بیان کرد: ۳ درصد زندانیان استان را بانوان تشکیل می‌دهند و اهم جرم مواد مخدر و بدهکاری مالی است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته در استان ۹ نفر از زندانیان که محکوم‌به قصاص شده بودند و شاکی خصوصی داشتند با رضایت شاکی از اجرای حکم قصاص آزاد شدند.

انتهای پیام / م

خراسان شمالی رتبه سوم کمترین جمعیت زندانیان

برچسب ها: قوه قضائیه ، زندانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.