مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: جراحی زنان و زایمان، بیشترین قصور پزشکی را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،بابک سلحشور مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: جراحی زنان و زایمان، جراحی چشم و جراحی عمومی بیشترین قصور پزشکی را در استان در سال ۹۷ به خود اختصاص داده است.

سلحشور افزود: سال گذشته ۱۰۱ پرونده به پزشکی قانونی بابت قصور پزشکی ارجاع داده شده که ۴۶ پروند به محکومیت و ۵۵ پرونده به تبرئه ختم شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ مورد فوتی براثر حوادث کار داشته ایم، گفت: این آمار نسبت به سال ۹۶ رشد ۶۵ درصدی داشته است و تعداد مصدومین حوادث کار ۳۰۵ نفر بوده است که کاهش دو درصدی نسبت به سال ۹۶ را نشان می‌دهد.

سلحشور افزود: خراسان شمالی نسبت به کاهش آمار تصادفات فوتی رتبه اول کشوری را دارا است

وی در رابطه با پرونده‌های بررسی شده کمیسیون‌های پزشکی عنوان کرد: ۱۹۱ پرونده درسال گذشته در کمیسیون پزشکی بررسی شده است که بیشترین شکایات در رابطه با قصور پزشکی و اعتراض به نظریات پزشکی قانونی بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۲۹ نفر برای دریافت مجوز سقط جنین مراجعه کرده اند، تصریح کرد: ۱۰۳ نفر مجوز سقط درمانی را دریافت کردند که از این تعداد چهار مورد مربوط به بیماری مادر و ۹۹ مورد هم مربوط به بیماری جنینی بوده است.

به گفته وی ۸۲۹ پرونده همسرآزاری به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

سلحشور در رابطه با بانک هویت ژنتیک بیان کرد: در کل کشور ۹۰ هزار نمونه خون گرفته شده است که در سال ۹۶ در استان ۲۵۰ مورد و سال ۹۷، ۵۰۰ مورد نمونه خون جهت تهیه پروفایل ژنتیکی گرفته شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تصریح کرد: در موضوع خودکشی رتبه ۱۹ کشوری را دارا هستیم.

وی در رابطه با پروژه‌های پزشکی قانونی استان، اظهار کرد: پروژه‌های جاجرم و شیروان از سال ۹۰ شروع شده است، اما به علت کمبود اعتبار تاکنون به طول انجامیده است.

به گفته وی پروژه شهرستان اسفراین نیز در ۹۶ شروع شده است و از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می‌شود و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در رابطه با آزمایشگاه‌های سم شناسی و آسیب شناسی استان، تصریح کرد: اعلام استقلال از خراسان رضوی موجب شد تا پاسخگویی به پرونده‌های ارجاع شده از شش ماه به ۳۵ روز مدت رسیدگی کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/م

جراحی زنان و زایمان، بیشترین قصور پزشکی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.