۴ کودک مهاجر نوپا به دلیل شرایط بد یکی از بازداشتگاه‌های آمریکا و بدرفتاری نگهبانان با آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند.

بدرفتاری با کودکان مهاجر در بازداشتگاه‌های آمریکا ۴ کودک نوپا را روانه بیمارستان کرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، تعدادی از وکلای حوزه مهاجرت در آمریکا اعلام کردند در هفته گذشته ۴ کودک نوپا -که همه آن‌ها زیر ۳ سال بودند- به دلیل شرایط بد یکی از بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا در مک آلن تگزاس، به بیمارستان منتقل شدند.

توبی گیالوکا، یک وکیل مستقر در فلوریدا در گفتگو با هافینگتن پست اعلام کرد که این کودکان دائما سرفه و استفراغ می‌کردند و تب و اسهال داشتند. این یک وضعیت ترسناک است که انسان هرگز دلش نمی‌خواهد در کودکی با آن سن و سال ببیند.

این وکلا پس از بازدید از این مرکز بازداشت در تگزاس نیرو‌های گشت مرزی را مجبور کردند این ۴ کودک نوپا را که به شدت بیمار بودند و به مراقبت‌های بهداشتی هم دسترسی نداشتند، به بیمارستان منتقل کنند.

گیالوکا در ادامه گفت: نگهبانان این بازداشتگاه‌های مرزی با افراد و کودکان به شیوه‌های بسیار غیرانسانی و حتی بدتر از حیوانات رفتار می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در مراکز بازداشتی که این کودکان نگهداری می‌شوند، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و غذای کافی وجود ندارد. بسیاری از این کودکان به آنفلوانزا مبتلا شده اند و درمان نشده اند که این باعث گسترش بیماری می‌شود.

حدود دو ماه پیش مقامات گواتمالا اعلام کردند که یک کودک مهاجر دو و نیم ساله پس از عبور از مرز و وارد شدن به آمریکا جان خود را از دست داد و به چهارمین کودکی تبدیل شد که در پی بازداشت به دست گشت مرزی آمریکا در ماه دسامبر، جان خود را از دست می‌دهد. سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون سرنوشت مهاجران زیادی را که با هدف داشتن آینده‌ای بهتر راه آمریکا را در پیش گرفته اند، در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. نیرو‌های گشت مرزی آمریکا هم به دستور ترامپ با ورود بسیاری از این پناهجویان جلوگیری می‌کنند.

نشریه هیل چند روز پیش در گزارشی اعلام کرد بحران بهداشت و سلامت که گریبان گیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده، به اوج خود رسیده و شرایط زندگی این کودکان در بازداشتگاه‌های آمریکا واقعا وحشتناک است. به نوشته این نشریه، تا تاریخ ۳۱ مه سال جاری میلادی، بیش از ۱۴۰۰ کودک مهاجر بوسیله نیرو‌های گشت مرزی آمریکا بازداشت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار