نشریه هیل در مطلبی به بررسی بحران بهداشت و سلامت که گریبان‌گیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده است، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل در مطلبی نوشت: بحران بهداشت و سلامت که گریبان‌گیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده، به اوج خود رسیده است. کودکان بازداشت شده روی نیمکت‌ها می‌خوابند؛ زیرا دولت آمریکا دیگر مکانی برای پناه دادن به این کودکان ندارد و بودجه اش هم به اتمام رسیده است. هزاران کودک مهاجر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند و شش نفر هم در ۸ ماه گذشته در بازداشتگاه‌های آمریکا کشته شده اند!

به نوشته هیل، یک توافقنامه به نام توافق «فلورس» چند دهه پیش تصویب شده بود که از وقوع چنین شرایطی در آمریکا جلوگیری کند؛ اما به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سعی در نابودی آن دارد.

در حال حاضر کودکان بیشتری در مقایسه با گذشته در بازداشتگاه‌های آمریکا به سر می‌برند. تا تاریخ ۳۱ مه سال جاری میلادی، بیش از ۱۴۰۰ کودک مهاجر بوسیله نیرو‌های گشت مرزی آمریکا بازداشت شدند. زمانی که این کودکان در نهایت به پناهگاه‌های دولتی منتقل شوند، زمان انتظار آن‌ها مشخص نیست. آمی کوهن، یک روانپزشک که از نزدیک با این کودکان در ارتباط است، اعلام کرد برخی از این کودکان برای بیش از یک سال است که در این پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.

هیل: کودکان در مرز جنوبی آمریکا با بحران بهداشتی مواجه هستند

به نوشته هیل، شرایط زندگی این کودکان در بازداشتگاه‌های آمریکا واقعا وحشتناک است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا که بر این پناهگاه‌های کودکان نظارت دارد، با تمام ظرفیت خود عمل می‌کند و حتی از کنگره درخواست بودجه برای تأمین نیاز‌های ضروری کودکان کرده است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی همچنین از آغاز برنامه ریزی‌ها برای حذف برنامه‌های رفاهی اساسی کودکان از جمله تحصیل و ورزش خبر داد؛ زیرا این وزارتخانه بودجه مورد نیاز برای تأمین این نیاز‌های کودکان را ندارد.

منتقدان بر این باورند که این اقدام دولت آمریکا نقض توافقنامه موسوم به «فلورس» است که بر اساس آن بازداشت کودکان مهاجر باید با بازگرداندن آن‌ها به خانواده هایشان یا تحویل آن‌ها به قیم‌های جدید به حداقل برسد. بر اساس این توافقنامه، کودکان مهاجر نباید بیش از ۲۰ روز در این بازداشتگاه‌ها نگهداری شوند. شاید به همین دلیل است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سعی در ریشه کن کردن این توافقنامه دارد. اگر این توافقنامه نابود شود، دولت ترامپ می‌تواند به راحتی کودکان مهاجر را از خانواده هایشان جداکند.

نشریه هیل در ادامه نوشت: کنگره آمریکا باید برای حفظ توافقنامه فلورس تلاش کند؛ زیرا فقط در این صورت است که می‌تواند مانع از سوء استفاده، بدرفتاری، سوء تغذیه و ایجاد دیگر مشکلات برای کودکان شود. حفظ این توافقنامه همچنین می‌تواند دوره حضور این کودکان مهاجر را در بازداشتگاه‌های آمریکا به حداقل برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار