رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بردسیر گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری مسابقه، گذر مهارت و کارگاه‌های آموزشی عکاسی در جشنواره ملی گل محمدی لاله زار حضور فعالی داشت.

گذر آموزش فنی و حرفه‌ای از جشنواره ملی گل محمدی لاله زاربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین عالم زاده رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بردسیر گفت: این گذر مهارت و کارگاه‌های آموزشی عکاسی در دو بخش حرفه‌ای و موبایل گرافی در بخش جنبی سیزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار با هدف انعکالس زیبایی‌های طبیعت این منطقه برگزار شد.

وی افزود: به برندگان مسابقه جوایز نفیسی اهدا شده و کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره را دریافت خواهند کرد. گفتنی است، جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر که از سال ۱۳۸۲ تاکنون هرساله برگزار می‌شود، سال گذشته نیز آئین گلاب گیری این منطقه توسط سازمان میراث به ثبت ملی رسید.

به گفته فرماندار بردسیر اینک بالغ بر ۳۰ هزار نفر در حوزه گل در منطقه لاله زار به فعالیت مشغولند که این امر مرهون تلاش مرحوم همایون صنعتی و همسرش است که قبل از انقلاب اسلامی بنیانگذار کاشت گل محمدی در این منطقه بوده اند.

لاله زار با داشتن ۲ هزار و ۷۷۵ متر ارتفاع از سطح دریا و طبیعتی بسیار زیبا به لقب بام ایرانمشهور است و گلاب ارگانیک آن به نقاط مختلف جهان صادر می‌شود.

انتهای پیام/س

حضور فعال مرکز فنی و حرفه ای در جشنواره ملی گل محمدی لاله زار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار