با حضور استاندارکرمان در جشنواره گل از سند ثبت جشنواره ملی گل محمدی منطقه لاله زار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان  امروز ۳۱ خردادماه در سیزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار شهرستان بردسیر با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه گفت: منطقه لاله زار، منطقه‌ای بسیار بکر و دارای محصولات و فرآورده‌های کشاورزی بسیار خوبی از جمله گل محمدی است که باید قدردان پروردگار و مردم این منطقه باشیم.

وی با اشاره به تولید ۷۰۰۰ تن گل محمدی در منطقه لاله زار اظهار کرد: طبق گزارش فرماندار شهرستان بردسیر شاهد حضور ۲۵۰ هزار کارگر روز طی یک ماه و نیم کار برداشت گل در این منطقه بودیم که ۲۰ میلیارد تومان دستمزد این کارگران شده است که تاثیر این کار در اقتصاد منطقه را شاهد هستیم و باید این روند ادامه پیدا کرده و توسعه کشت گل محمدی و گیاهان دارویی در این منطقه با نگاه ویژه‌ای دنبال گردد.

استاندار کرمان با شاره به بازدید صبح امروز خود از منطقه عشایری نشین این بخش اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌ها این منطقه باید آموزش و سرمایه گذاری در این منطقه توسعه یابد و امیداوریم با برنامه ریزی‌های مدون صورت گرفته در این زمینه شاهد اشتغال خوبی طی سال اینده در این منطقه باشیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان گفت: ۷۰۰۰ تن گل محمدی در منطقه لاله زار به فروش می‌رسد که پیشنهاد می‌شود اگر تنها ۱۰ درصد از سود این فروش از سوی کشاورزان در قالب شرکت‌های سهامی یا تعاونی جذب و در راستای توسعه منطقه هزینه شود علاوه بر افزایش درآمد خود کشاورزان این منطقه شاهد توسعه شگفت انگیزی در این خطه از استان کرمان خواهیم بود.

 در این مراسم با حضور استاندارکرمان از سند ثبت جشنواره ملی گل محمدی منطقه لاله زار رونمایی شد.

 "شهباز حسن پور" نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت نیز در این جشنواره با اشاره به لزوم معرفی شهرستان بردسیر و منطقه لاله زار برای جذب گردشگر تصریح کرد: برای معرفی بردسیر به عنوان شهرستان چهار فصل، هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی با بیان اینکه در تمامی نقاط شهرستان بردسیر شاهد پتانسیل‌های آب و هوایی بسیار متنوعی هستیم که نمونه آن در ایران بسیار کم نظیر است، اظهار کرد: برای معرفی شهرستان بردسیر نیازمندیم که مدیران استانی بحث بردسیر به عنوان یک بهشت برای کارفرینی، گردشگری و سرمایه گذاری را در استان و کشور معرفی کرده و این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در استان کرمان اعلام شود.

حسن پور ادامه داد: بیش از ۱۰۰ واحد بوم گردی در این منطقه راه اندازی شده است که همین امر سبب گردیده در تمام طول فصول سال این منطقه آماده پذیرش از مسافران و مهمان از سراسر نقاط کشور باشد.

انتهای پیام/ی

 لزوم معرفی شهرستان بردسیر به عنوان منطقه ویژه گردشگری استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار