رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه برنامه‌های این شورا در هفته صرفه‌جویی را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،علیرضا تخت شاهی رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌های صنعت برق و آب استان طی هفته صرفه جویی و در قالب شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان پرداخت و گفت : اول تیر به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی و خانواده» نامگذاری شده و تقدیر از مشترکین کم مصرف آب و برق، فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف، افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و آغاز اجرای طرح «بانوی آب» و انجام نظرسنجی از مشترکین خانگی از جمله برنامه‌های اتخاذ شده برای این روز است.

وی گفت : دوم تیر به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه» نامگذاری شده و در این روز و در قالب رسانه‌ها محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بهره گیری از فن آوری و وسایل بهینه ساز مصرف تشریح می‌شود. همچنین ارتباط با رسانه‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی برای خبرنگاران در رابطه با مدیریت مصرف و اقتصاد و رسانه از دیگر دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دوم تیر است.

مدیرعامل آبفای شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه سوم تیر نیز به نام «مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت و معدن، سازمان‌های عمومی و مؤسسات خصوصی» نامگذاری شده است، گفت: در این روز از مؤسسات دولتی و خصوصی و صنایع که نسبت به کاهش میزان مصرف انرژی خود اقدام کرده اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: چهارم تیر نیز به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست»، نامگذاری شده و قرار است که شرکت‌ها جهت بازدید از تاسیسات آب و برق برای گروه‌های مختلف برنامه ریزی مناسب انجام دهند. همچنین تعیین شده که برنامه‌های تشویقی جهت جلوگیری ازآلودگی حریم رودخانه‌ها انجام شود و اطلاع رسانی مناسب در مورد اهمیت استفاده از سیستم‌های نوین جمع آوری فاضلاب صورت گیرد.

تخت شاهی ادامه داد: نصب پیام‌های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح‌های فاضلاب در تاسیسات و صنایع از دیگر مواردی است که برای این روز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پنجم تیر نیز به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین» نامگذاری شده و برگزاری نشست مشترک بین مسئولین خدمات شهری و روستایی جهت ترغیب آنان برای کاهش مصرف انرژی و برگزاری نشست تقدیر از خیرین با هدف معرفی آن‌ها از جمله برنامه‌های این روز است.

مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه افزود: همچنین قرار است طرح‌های اجرا شده که مردم و سمن‌ها مشارکت داشته اند در رسانه‌ها منتشر شود. انتشار تجربیات موفق مشارکت مردم در رسانه‌ها و فضای مجازی نیز از دیگر برنامه‌های مد نظر است.

وی ششم تیر را نیز روز «مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» عنوان کرد و گفت: انتشار قیمت تمام شده تولید آب و برق جهت اطلاع عموم، انجام تبلیغات محیطی و پیام‌های مرتبط صرفه جویی و برگزاری میزگرد‌های رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های این روز است. همچنین قرار است پیام‌های مدیریت مصرف در قالب اینفوگرافی و موشن گرافی و انتشار در فضای مجازی و تبلیغات محیطی صورت گیرد.

تخت شاهی افزود: هفتم تیر نیز به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه‌های دینی» نامگذاری شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به هماهنگی لازم با ائمه جمعه استان جهت سخنرانی درباره مدیریت مصرف، هماهنگی با ائمه جماعات مساجد جهت تذکر و یاد آوری مدیریت مصرف در بین نمازگزاران، دعوت همه مدیران استان طی یک نامه نسبت به حضور و ترویج مدیریت مصرف در نماز جمعه و اقدام در جهت نصب پیام‌های هشدار دهنده مصرف بهینه آب و برق در وضوخانه‌های مساجد سطح شهر، اشاره کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اول تیر به عنوان روز «مدیریت مصرف آب و انرژی و خانواده»

 

برچسب ها: صنعت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.