رییس سازمان صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه گفت: طرح تاپ (توانمند سازی توسعه و اشتغال پایدار)، به عنوان یکی از طرح‌های اصولی برای توسعه صنعت خودرو و با اتکا بر قطعه سازی تخصصی مطرح شده است.

تاپ یکی از طرح‌های اصولی برای توسعه صنعت خودروبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  دارابی رییس سازمان صنعت و معدن تجارت استان کرمانشاه گفت: مقام عالی وزارت در کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تهران بر آن تاکید کردند، تعمیق و گسترش ساخت داخل قطعات خودرو از جنبه های مختلف فنی، علمی و تولیدی و توسع قطعه سازی خودرو با اتکا بر تولیدات داخلی است.


 دارابی گفت: وزیر صمت واردات هرگونه قطعات خودرویی را صرفا به منظور حمایت از قطعه سازان داخلی، ممنوع اعلام و بر حل و رفع موانع تولید قطعات تاکید دارند و قطعا دسترسی به سازوکار‌های منطقی و علمی برای توسعه بخش قطعه سازی در حال حاضر یکی از وظایف مهم ما به شمار می‌رود که البته با توجه و اعلام دیدگاه‌ها و نظرات حاضران در نشست، عملی خواهد شد.

وی  گفت: بر همین اساس طرح تاپ (توانمند سازی توسعه و اشتغال پایدار)، به عنوان یکی از طرح‌های اصولی برای توسعه صنعت خودرو و با اتکا بر قطعه سازی تخصصی مطرح شده است و درخواست ما، این است که تولید کنندگان داخلی در فاز‌های مختلف، فعالیت‌های خود را با دیدگاه‌ها و نظرات و پلان‌های آموزشی علمی در دانشگاه ها، منطبق تا ضمن بهره مندی از این دیدگاه ها، روند‌های توسعه در بخش قطعه سازی را مرحله به مرحله تداوم بخشیم.

 دارابی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت پرداختن به این مسئله و ورود عالمانه به بحث قطعه سازی و توسعه آن، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های استادان و متخصصان این عرصه را برای توسعه این بخش بسیار مهم دانست.

 حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری  کرمانشاه نیز صراحتا از قطعه سازان خواست اعلام نمایند آیا ورود به چنین مبحثی از هر حیث درست و مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر.

حاتمی گفت: واقعیت آن است که صنعت خودرو، امری پیچیده، علمی و منطبق بر تکنولوژی‌های نوین و برتر است و به خاطر رقابتی بودن، کاری است که می‌بایستی با دقت بیشتر به آن پرداخته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تاکید کرد که شرایط و پتانسیل‌های لازم برای توسعه خودرو سازی به ویژه قطعه سازی در استان وجود دارد.

وی از جمله این پتانسیل‌ها را وجود مراکز علمی و دانشگاهی، نیروی کار فراوان، رشته‌های فنی و مهندسی خوب و سایر مزایای مشابه اعلام نمود.

انتهای  پیام/ز

 

پتانسیل‌های لازم برای توسعه خودرو سازی به ویژه قطعه سازی در استان وجود دارد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.