مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : ۱۹۰ مبلغ دینی برای ترویج، تبلیغ، آموزش و تربیت قرآنی افراد جامعه در نقاط مختلف این استان به طور دائم فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : در آئین‌های مذهبی، مانند ماه مبارک رمضان و محرم و دهه فجر تعداد مبلغ و مبلغه استان و اعزام آن‌ها به مساجد، حسینیه‌ها، روستا‌ها و هیأت‌های مذهبی به هزار و ۵۰۰ نفر نیز خواهد رسید.

وی در ادامه هدف از تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیر سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی (ره) را ساماندهی و سازمان دهی تبلیغات اسلامی در کشور عنوان کرد و گفت : امروزه تمام محافل مذهبی و دینی اعم از فعالیت مساجد، حسینیه‌ها، هیأت‌ها، خانه‌های قرآنی و آموزشگاه‌های قرآنی و اسلامی، اعزام روحانیون به اماکن مذهبی و نقاط مختلف، فعالیت مداحان و ... زیرنظارت این سازمان انجام می‌شود.

وی با تقدیر از تفکر بلند امام (ره) در تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و اثرگذاری آن گفت: در همه شهرستان‌های استان به جز ثلاث باباجانی سازمان تبلیغات اسلامی اداره دارد و بر محافل نظارت می‌کند.

قبادی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی را تربیت قرآنی و دینی نوجوانان و جوانان دانست و گفت: این سازمان در ایام تابستان برنامه‌های مختلف فرهنگی ورزشی، در مساجد و محافل قرآنی در قالب برگزاری اردو، مسابقات قرآنی، ورزشی و هنری برای پرکردن اوقات و فراغت این قشر از جامع را در دستور کار دارد و در کنار آن کودکان را با تربیت قرآنی آشنا می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در سه محله حاشیه نشین شهر کرمانشاه (جعفر آباد؛ حکمت آباد و چمن) به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی مرکز مشاوره و کلاس تاب آوری و پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، در پایان تعداد مساجد استان را هزار و ۲۵۰ مورد ذکر کرد که از این تعداد ۹۰۰ باب آن فعال است.

 

 

انتهای پیام/د

کاهش آسیب‌های اجتماعی نقاط حاشیه شهر در دستور کار سازمان تبلیغات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.