نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی مساجد را بهترین مکان برای ترویج فرهنگ اسلام عنوان کرد.

مساجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ اسلامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجانشرقی، صبح امروز در مراسم افتتاح طرح محله مهربانی در مسجد امیر المومنین (ع) منظریه تبریز با بیان اینکه، مساجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ اسلام هستند گفت: مساجد اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد و حتی محل رسیدگی به امور دنیا و آخرت مردم است پس بایستی رونق بیشتری داشته باشد که این یک اصل مهم است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید در مساجد با حول و محور امام جماعت مسجد و با همکاری و هم افزایی اهالی محلات انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین، با تاکید بر اینکه جوانان ما همیشه مورد تهاجم فرهنگی دشمنان از طرق مختلف بوده و می‌خواهند با ترویج فساد و فحشا در جامعه که یکی از مصادیق اصلی تهاجم فرهنگی است، جوانان ما را از بین برده و نابود کنند، خاطر نشان کرد: همچنین ناامید کردن مردم و علی الخصوص جوانان به آینده کشور و نیز اختلاف افکنی بین برادران تشیع و اهل تسنن نیز یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی است که دشمن سعی دارد به آن دامن بزند و همیشه رهبر معظم انقلاب در مورد هشدار داده اند.

در ابتدای مراسم، سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا، انقلاب اسلامی را محصول فعالیت مساجد کشور عنوان کرد و گفت: خروجی عبادت در محراب مساجد جنگ با شیاطین درونی و بیرونی است لذا مسجد پایگاه اسلام و بسیج فرزند مسجد است و محلی است که می‌توان بخش عمده‌ای ازمشکلات و مسائل جامعه را در آن حل کرد.

وی همچنین، استفاده از تمامی ظرفیت مساجد با همکاری و هم افزایی اهالی محلات برای حل مشکلات محله را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: جایگاه و نقش مساجد امروزه فقط برای اقامه نماز جا افتاده است در حالیکه باید مسجد متولی تمامی امورات انقلاب و جامعه باشد.

سردار خرم، مساجد را اساس و پایه انقلاب اسلامی که توسط امام راحل پایه گذاری شده بود دانست و گفت: مساجد قبل از جنگ تحمیلی نقش اساسی و حتی انجام امورات اصلی جنگ را به عهده داشت، اما امروزه این موضوع خیلی کم رنگ شده است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ش

افتتاح طرح محله مهربانی در مسجد امیر المومنین (ع) منظریه تبریز

برچسب ها: مسجد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.