کمیته برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر اخبار منتشر شده درباره سلب میزبانی این مسابقات از قطر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،کمیته برگزارکننده رقابت های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ با تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر این که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تصمیم دارد قطر را از این میزبانی این مسابقات محروم کند، گفت: با وجود گزارش‌های رسانه‌ها در مورد محرومیت احتمالی قطر از حق میزبانی جام جهانی پس از بازداشت میشل پلاتینی، رئیس پیشین یوفا، قطر و فدراسیون جهانی فوتبال همچنان به آماده سازی امور جهت برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ادامه می‌دهند.

پیش از این، کانال تلویزیونی آرژانتینی TNT Sports اعلام کرد که پس از دستگیری میشل پلاتینی، رئیس سابق اتحادیۀ فوتبال اروپا، فدراسیون بین المللی فوتبال، قطر را از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، محروم خواهد کرد.

کمیته برگزاری اعلام کرد: قطر و فیفا همچنان برای جام جهانی قطر در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شوند. در پایان سال ۲۰۱۹، ما چهار استادیوم آماده خواهیم داشت، سه سال دیگر باقی مانده، و تمام امکانات تا پایان سال آینده آماده خواهد شد.

روز سه شنبه، رسانه فرانسوی مدیاپارت گزارش داد که پلاتینی در اداره مبارزه با فساد پلیس قضایی در حومه نانتره پاریس بازداشت و جهت بازجویی و تحقیقات در مورد پرونده فساد به بازداشتگاه منتقل شده است. شب، مشخص شد پلاتینی از بازداشتگاه آزاد شده است.

رئیس سابق یوفا گفت که از او درباره مواردی از جمله جام جهانی که در قطر برگزار خواهد شد، سئوال شده است.

این کشور امیرنشین اولین کشور عربی در طول تاریخ مسابقات جام جهانی فوتبال است که حق میزبانی این مسابقات را در سال ۲۰۱۰ به دست آورد.

برای مسابقات جام جهانی قطر، هفت استادیوم در نقاط مختلف این کشور ساخته خواهد شد. مراسم افتتاحیه ورزشگاه ساخته شده در الوکره حومه پایتخت توسط پروژه دفتر معماری زهی حدید در ماه مه برگزار شد. یکی دیگر از ورزشگاه ها، ورزشگاه الخلیفه است که سال گذشته بازسازی و افتتاح شد.


بیشتر بخوانید: ورود فیفا به پرونده انتقال قدوس از اوسترشوند به آمیان


انتهای پیام/

آخرین اخبار میزبانی قطری ها در جام جهانی ۲۰۲۰

برچسب ها: دنیای ورزش ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار