رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۹، بامداد فردا «چهارشنبه» با برگزاری ۲ دیدار وارد هفته دوم می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۹، بامداد فردا با برگزاری ۲ دیدار وارد هفته دوم می‌شود که ابتدا پرو مقابل بولیوی قرار می‌گیرد و سپس برزیل میزبان به مصاف ونزوئلا می‌رود.

برزیل - ونزوئلا (ساعت ۵ بامداد)

میزبان مسابقات که در بازی نخست خود با سه گل بولیوی را شکست داده بود، در بازی دوم مقابل تیم ونزوئلا قرار می‌گیرد. سلسائو بدون نیمار مصدوم وارد رقابت‌ها شده، اما با این حال، شانس بسیار زیادی را برای قهرمانی این رقابت‌ها در خانه برای خود قائل هستند.

برزیل بدون نیمار هم ستارگان زیادی در ترکیب خود دارد مانند: آلیسون، کوتینیو، فیرمینو، ژسوس، کاسیمیرو و ...، اما در میان همه این ستاره، به یک بازیکن بی نام و نشان که در بازی قبل درخشید و نامش را سر زبان‌ها انداخت هم باید توجه کرد. اورتون، مهاجم ۲۳ ساله تیم مینیرو برزیل که در بازی اول در دقیقه ۸۱ به بازی آمد و چهار دقیقه بعد گل سوم تیمش را به ثمر رساند. البته ستاره اصلی بازی رفت، فلیپ کوتینیو بود که ۲ گل اول سلسائو را در این جام وارد دروازه بولیوی کرد.

برزیل از ساعت ۲۰۰۷ تاکنون نتوانسته قهرمان قاره آمریکای جنوبی شود و امیدوار است طلسم ناکامی هایش امسال و در خانه شکسته شود و برای نهمین بار قهرمان این جام شود. شاگردان تیته در رتبه سوم رنکینگ فیفا قرار دارند.

در طرف مقابل تیم ونزوئلا که در بازی نخست مقابل پرو به تساوی بدون گل دست یافت، امیدوار است تا حداقل با یک تساوی مقابل برزیل، شانسش را برای صعود از گروه به عنوان تیم دوم افزایش دهد. ونزوئلا به نسبت برزیل، از بازیکنانی به مراتب کم نام و نشان‌تر برخوردار است و معروفترین بازیکن این تیم، توماس رینکون هافبک تیم تورینوی ایتالیا است. هافبک ۳۱ ساله‌ای که یک نیم فصل هم در سال ۲۰۱۷ در تیم یوونتوس بازی کرد، اما نتوانست خودش را در ترکیب اصلی جا کند و خیلی زود به رقیب همشهری یعنی تورینو فروخته شد.

شاگردان رافائل دودامل ونزوئلایی در رتبه ۳۳ رنکینگ فیفا قرار دارند و تاکنون قهرمان این رقابت‌ها نشدند.

پرو - بولیوی (ساعت ۲ بامداد)

قبل از بازی برزیل و ونزوئلا، دو تیم پرو و بولیوی در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم می‌روند. این ۲ تیم مانند ونزوئلا برای رتبه دوم گروه می‌جنگند و این بازی‌های رو در رو برای آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. البته روی کاغذ، بولیوی ضعیف‌ترین تیم گروه و یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام است و در رتبه ۶۲ رنکنیگ فیفا قرار دارد. آن‌ها البته زمانی دوران اوج را تجربه کرده اند. این تیم یک بار در سال ۱۹۶۳ قهرمان شده و یک بار هم در سال ۱۹۹۷ نایب قهرمانی این مسابقات را به دست آورده است. هیچکدام از شاگردان ویلگاس بولیویایی در فوتبال اروپا بازی نمی‌کنند و همه آن‌ها در قاره آمریکا شاغل هستند.

در طرف مقابل تیم ملی پرو در رتبه بیست و یکم رنکینگ فیفا قرار دارند و آن‌ها دو بار در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۳۹ قهرمانی آمریکای جنوبی شدند. پائولو گوئررو کاپیتان ۳۵ ساله تیم ملی پرو و بهترین گلزن تاریخ این کشور، پارسال جام جهانی روسیه را به دلیل دوپینگ از دست داد و تیمش هم البته خیلی خوب نتیجه نگرفت، اما در این مسابقات می‌خواهد جبران کند و احتمالی آخرین تورنومنت مهمی است که تجربه خواهد کرد.

هدایت تیم ملی پرو برعهده ریکاردو گارسیا مربی ۶۱ ساله  آرژانتینی است.


بیشتر بخوانید:

آغاز ماجراجویی قهرمان آسیا در آمریکای جنوبی/تقابل ستارگان اروگوئه با بی نام و نشان های اکوادور

برزیل ۳ - بولیوی صفر/ سه امتیاز افتتاحیه به حساب شاگردان تیته واریز شد

آنچه باید درباره کوپا آمه ریکا بدانید/ آغاز نبرد ستاره‌ها در سرزمین قهوه


انتهای پیام/

پیش بازی هفته دوم رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار