مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: وضعیت آبدهی چشمه ها و قنات ها در روستاهای خراسان رضوی به دنبال بارشهای خوب رخ داده در استان هم اکنون مطلوب است.

وضعیت آبدهی چشمه ها و قنات ها در روستاهای خراسان رضوی مطلوب استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد سهرابی گفت: در حال حاضر چشمه‌ها و قنات‌ها در مجموع با حداکثر ظرفیت آبدهی ۶۷۰ لیتر بر ثانیه هفت درصد از کل منابع آبی در روستاهای استان خراسان رضوی را تأمین می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعداد چشمه‌های تأمین کننده آب در خراسان رضوی ۲۰۸ دهنه است که چهار درصد از منابع آبی روستایی خراسان رضوی را تأمین می‌کند و ۷۹ قنات هم کمتر از سه درصد از منابع آبی استان را تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: تعداد کل منابع آبی در روستاهای خراسان رضوی هزار و ۳۶۰ مورد است که ۹۳ درصد از این منابع چاه‌های عمیق و دستی است.

سهرابی افزود: هم اکنون ۸۳۵ چاه عمیق و ۲۳۸ حلقه چاه دستی در روستاهای خراسان رضوی فعال است که چاه‌های عمیق ۸۵ درصد از منابع آبی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه دارد: بارشهای خوب سال زراعی جاری در شهرستانهای پر باران این استان مانند درگز، کلات و قوچان موجب افزایش ۵۰ درصدی توان آبدهی چاه‌ها و در شهرستانهای کم باران موجب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی توان آبدهی چاه‌ها شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: بارشهای خوب و افزایش آبدهی هم بر کمیت و هم بر کیفیت آب تولیدی اثرگذار است.

سهرابی افزود: تأمین آب شرب مردم در روستاهای خراسان رضوی از طریق ۹ هزار و ۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و دو هزار و ۲۳۵ باب مخزن ذخیره آب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

وضعیت مطلوب قنات های خراسان رضوی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.