به دنبال بارندگی‌های امسال بیش از ۴۰۰میلیون متر مکعب آب از آبگیری پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری خراسان رضوی حاصل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود روشندل معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: استحصال بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از پروژه‌های آبخیزداری خراسان رضوی اجرای این طرح‌ها با جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل رسوبات در داخل مخازن سد‌ها باعث افزایش عمر مفید سد‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری از سیلاب‌های مخرب در خراسان رضوی جلوگیری کرده است ادامه داد: این پروژه‌ها همچنین در جلوگیری از هدر رفت سیلاب تأثیر مهم داشته اند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری پرداخت شد که با مشارکت مردم در ۹۵ حوزه آبخیز و بیش از هشت هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی، عملیات بذرکاری، کپه کاری و نهال کاری برای حفظ و احیای پوشش گیاهی انجام شد.


روشندل افزود: در این مدت بیش از  ۱۱۳پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در بالادست ۶۰۰رشته قنات شهرستان‌های این استان اجرا شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام//ف.س
 

اجرای پروژه های آبخیزداری  در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار