رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:فعالیت‌های منابع طبیعی بزودی در روستا‌ها به خود روستائیان واگذار خواهد شد.

فعالیت‌های منابع طبیعی به روستائیان واگذار می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه با مدیران گناباد گفت: با واگذاری فعالیت های منابع طبیعی در روستاها، کشاورزان با تشکیل تعاونی‌هایی می‌توانند کار‌های منابع طبیعی را انجام دهند.

وی با اشاره به ۱ هزار و ۳۵۰ میلیون هکتار عرصه تحت نظارت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور، گفت: منابع طبیعی توسط دولت به تنهایی اداره نمی‌شود و مردم باید در این امر مشارکت داشته باشند.

علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی در این جلسه گفت: در حالی که در دهه ۳۰ و ۴۰ حرکت شن‌های روان باعث محاصره و خالی شدن سکنه برخی از روستا‌های گناباد شده بود، هم اکنون ۱۰ درصد از ۵۷۸ هزار هکتار این شهرستان تاغ‌کاری و نهال کاری شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و مشارکت خوب مردم ۷ تا ۸ کانون فرسایش بادی تثبیت شده است، افزود: به ازای هر شهروند گنابادی توسط اداره منابع طبیعی ۲۰۷ اصله نهال کاشته شده در حالیکه در مشهد سرانه ۲/۵ اصله نهال بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد: مشارکت مردم در این شهرستان به خوبی به چشم می‌خورد و بنحو احسن اجرا می‌شود طوری که برخی پروژه‌ها را از صفر تا صد مردم انجام می‌دهند.

انتهای پیام//ف. ش
 

مشارکت مردم در پروژه های منایع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.