هزینه هشت کوره صنایع دستی برای هنرمندان میناکار توسط استانداری مرکزی تامین می‌شود.

احیا و رونق صنایع دستی تکلیفی جدی است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی گفت: صنایع دستی موجب رونق اقتصاد ملی و تولید ثروت است و احیا و رونق این بخش، امروز تکلیفی جدی است.

آقازاده افزود: ۳۰ میلیارد ریال در چهار ماه سال گذشته از محل فروش صنایع دستی استان درآمد کسب شده است.

وی ادامه داد: پیام نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی زنان استان این است که می‌توان با کمترین هزینه اشتغال پایدار ایجاد کرد و این سیاست باید روز به روز در استان گسترش یابد.

استاندار مرکزی گفت: ایجاد هر شغل پایدار بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه دارد در حالی که مشاغل صنایع دستی را می‌توان با ۱۰۰ میلیون ریال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان صنایع دستی به عنوان بخش مهمی از اقتصاد استان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا موانع برای تولید و صادرات از پیش پای هنرمندان برداشته شود، افزود: برای کاهش مشکلات و موانع فعالیت هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی کارگروهی در استان تشکیل می‌شود.

سید علی آقازاده در آئین گشایش نمایشگاه دستاورد‌های صنایع دستی بانوان استان مرکزی در آشتیان با بیان اینکه رشته میناکاری از رشته‌های صنایع دستی آینده دار است که هنرمندان شاغل استان در این رشته باید با خلاقیت و تولید کیفی زمینه ارزآوری را در این بخش فراهم کنند، گفت: بخشی از منابع مالی مورد نیاز تأمین مس فاز هنرمندان میناکار پرداخت می‌شود.

علیرضا ایزدی️ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این آیین گفت: رشته میناکاری از صنایع مهم و تاثیرگذار استان است که هنرمندان این رشته در زمینه کوره مشکل دارند و ایجاد هر کوره به ۲۵۰ میلیون ریال منابع مالی نیاز دارد.

ایزدی افزود: برای تکمیل کوره‌های مورد نیاز در رشته میناکاری استان حداقل به ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه هنرمندان میناکار استان مواد اولیه را از اصفهان خریداری می‌کنند گفت: در صورت تامین ۱۰۰ تن مس برای شاغلان این رشته صنایع دستی در استان، بخش مهمی از دغدغه‌ها حل می‌شود.

ایزدی اظهار داشت: یک سوم رشته‌های صنایع دستی کشور در استان مرکزی فعال هستند و این مهم بیانگر ظرفیت بالای این خطه در زمینه هنر‌های سنتی و دستی است.

علیرضا ایزدی️ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: برخی رشته‌های صنایع دستی مانند هنر‌های چوبی و میناکاری از نظر اشتغال زایی، هنری و تولید ثروت ظرفیت مطلوبی دارند، اما برای شکوفایی این ظرفیت‌ها باید حمایت موثر از هنرمندان انجام شود.

استان مرکزی دارای ۱۲ بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و ۶ فروشگاه هنر‌های سنتی و دستی است و در سال‌های اخیر ۱۱ رشته منسوخ شده صنایع دستی این استان با حمایت‌های اصولی احیا شده و در حال تولید هستند.

انتهای پیام/ م

صنایع دستی موجب رونق اقتصاد ملی و تولید ثروت می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.