معاون صنایع‌دستی استان مرکزی از بیمه شدن همه هنرمندان صنایع دستی خبرداد.

همه هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی بیمه می‌شوندکاظمی معاون صنایع‌دستی استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی که متوقف شده بود، امسال مجددا این طرح روند اجرایی خود را اغاز کرد و به تدریج همه این هنرمندان بیمه می‌شوند.

کاظمی افزود: بیمه هنرمندان صنایع دستی یک طرح کشوری است که بهمن ماه ۱۳۸۹ در کشور آغاز شد و تا شهریور ماه ۱۳۹۳ ادامه داشت و از سال ۹۳ تا سال ۹۷ به دلایلی بیمه شدن هنرمندان متوقف شده بود، اما امسال مجددا این طرح روند اجرایی خود را اغاز کرد و تاکنون ۱۵۰ هنرمند از ابتدای سال تاکنون بیمه شده اند.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۸ هزار هنرمند فعال هستند که در بانک اطلاعاتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ثبت شده اند و از این تعداد از سال ۸۹ تا سال ۹۳ تعداد ۲ هزار نفر بیمه شدند.

هنرمندان بخش روستایی هم می‌توانند برای بیمه اقدام کنند

معاون صنایع‌دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: بنابر تفاهم نامه امضا شده با صندوق بازنشستگان جهاد کشاورزی در بخش روستایی هنرمندانی که بیمه نیستند و یا به دلایلی بیمه آن‌ها چندسالی است که قطع شده می‌توانند پس از ثبت اطلاعات خود در بانک اطلاعاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کارت خود را دریافت و برای بیمه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بیمه صندوق بازنشستگان روستایی از نظر قیمتی تفاوتی با بیمه تامین اجتماعی نداشته و حتی هنرمندان می‌توانند از دفترچه روستایی برای بیمه درمانی خود استفاده کنند.

کاظمی بیان کرد: در حال حاضر ۳۷۵ رشته فعال صنایع دستی در کشور داریم که ۱۱۰ رشته ان در استان مرکزی شامل دستباف‌ها و زیرانداز‌های سنتی، اثار فلزی، اثار چوبی، رودوزی‌های سنتی و سفال فعال است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.