مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق اهواز از افزایش ۳۰ درصدی نرخ خرید برق تولیدی از پنل‌های خورشیدی در کلان شهر اهواز خبر داد.

بابک افضلی، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به خرید تضمینی ۲۰ ساله برق تولیدی پنل‌های خورشیدی در این کلانشهر گفت: در پی افزایش نرخ دلار و اعمال ضریب تعدیل، با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته نرخ برق تولیدی از این پنل‌ها که در حال حاضر ۸ هزار ریال است، این شرکت با افزایش ۳۰ درصدی با قیمت ۱۱ هزار ریال از مشترکان خریداری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۱۰۰ کیلووات از منازل اهواز برق خورشیدی تولید می‌شود و خوزستان از نظر جغرافیایی و زیاد بودن روز‌های آفتابی مستعد گسترش نیروگاه‌های برق خورشیدی است، هر خانه‌ای با داشتن شرایط مطلوب می‌تواند یک نیروگاه برق خورشیدی باشد که هم برق تولیدی را بفروش برساند و درآمد ماهیانه داشته باشد و هم با نصب پنل‌ها بر روی پشت بام مثل سایبان عمل کرده و باعث کاهش دمای خانه می‌شود.

افضلی با اشاره به برخی ادارات و سازمان‌های تولید کننده برق خورشیدی اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق اهواز با ۴۵ کیلووات، اداره نوسازی مدارس با ۲۰ کیلو وات و دانشگاه شهید چمران با ۳ کیلو وات جزء نهاد‌های فعال در این حوزه هستند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: در مجموع ۱۲۰ کیلووات از صفحات خورشیدی نصب شده بر روی سقف گلخانه‌ها و سوله‌های صنعتی برق تولید و راهی شبکه برق می‌شود.

انتهای پیام/گ

تولید برق با صفحات خورشیدی

برچسب ها: تولید ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.