دفتر شرکت هواپیمایی ترکیه(ترکیش ایر) در اصفهان عصر پنجشنبه با حضور "مولود چاووش‌ اوغلو" وزیر امور خارجه این کشور گشایش یافت.

دفتر ترکیش ایر در اصفهان افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در مراسم گشایش این دفتر هواپیمایی در اصفهان، "دریا اورس" سفیر ترکیه در تهران و جمعی از مسئولان این سفارتخانه نیز حضور داشتند.

پس از مراسم افتتاح، اوغلو با حضور در دفتر هواپیمایی ترکیش ایر در اصفهان از بخش‌های مختلف این دفتر، دیدن و در سخنان کوتاهی ابراز امیدواری کرد که گشایش این دفتر به گسترش مناسبات فرهنگی بویژه گردشگری بین اصفهان و شهر‌های ترکیه کمک کند.

وزیر امور خارجه ترکیه که به دعوت محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه وارد کشورمان شده است، عصر پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و مورد استقبال عباس رضایی استاندار این خطه قرار گرفت.

وزیر امورخارجه ترکیه شامگاه پنجشنبه از بنا‌های تاریخی اصفهان از جمله سی و سه پل، باغ موزه چهلستون، کاخ اشرف و میدان امام این شهر دیدن کرد سپس همراه با همتای ایرانی خود در ضیافت شامی که در باغ موزه چهلستون اصفهان ترتیب یافته بود، حضور یافت.

نشست وزیران امور خارجه ایران و ترکیه، صبح فردا (جمعه) در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود و طرفین توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه را بررسی خواهد کرد.

روابط ایران و ترکیه از منظر سیاسی، تجاری و اقتصادی به عنوان یک نقطه عطف در سال گذشته وارد مرحله جدیدی شد و فرایند رو به رشدی را طی کرد بطوری که مناسبات دو کشور همسایه در بسیاری از زمینه‌ها توسعه یافته یا در حال توسعه است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، چهارشنبه شب برای رونمایی و اهدای بخشی از هدایایی که مقامات خارجی به وی داده‌اند، برای نگهداری در موزه نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، به زادگاه خود سفر کرد.

انتهای پیام/س

سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.