مرتضی رضایی گفت: در سال جاری در تولید تخم مرغ نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصد تولید پیش بینی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مرتضی رضایی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در آئین افتتاح طرح توسعه یک واحد تولید مرغ تخم‌گذار در منطقه کهن‌آباد آرادان ضمن بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد، ابراز داشت: برای سال ۹۸ افزایش پنج درصد تولید در این بخش در مقایسه با سال ۹۷ پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه طی سال‌های گذشته ایران یکی از واردکنندگان تخم‌مرغ از کشور ترکیه محسوب می‌شد،افزود: هم‌اکنون نمودار برعکس و این کشور همسایه از ایران تخم‌مرغ وارد می‌کند.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه برای تثبیت قیمت مرغ و تخم‌مرغ که به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده باشد باید تشکل و تعاونی‌ها در این بخش پای‌کار حضورداشته باشند، ابراز داشت: این تشکل‌ها و تعاونی‌ها می‌توانند با فرآوری، جمع‌آوری یا تزریق کالا در راستای جلوگیری از نوسان قیمت‌ها اقدام مؤثر داشته باشند.

رضایی بابیان اینکه میزان مصرف تخم‌مرغ در کشور سالانه ۷۵ هزار تن است، در ادامه تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی با برنامه‌ریزی اصولی باید مرغداران برای تأمین مصرف داخلی تلاش کنند.

وی افزود: در کنار توجه به تأمین بازار داخلی باید تولیدکنندگان به فکر صادرات محصولات خود باشند و با این راهبرد می‌توان برای کشور ارزآوری داشت.

انتهای پیام / م

میزان مصرف تخم‌مرغ در کشور سالانه ۷۵ هزار تن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.