معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تکمیل و بهره برداری از ۱۰ سد نیمه تمام استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  احمد مراد پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تکمیل و بهره برداری از ۱۰ سد نیمه تمام استان ضروری است.

 مراد پور در همایش دهیاری‌های بخش مرکزی در فرمانداری بروجرد اظهار داشت: براثر سیل یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌ها تخریب و یک هزار و ۱۰۰ ابنیه فنی در روستا‌ها نیز آسیب دید.

وی بیان کرد: از سال ۷۶ تاکنون اعتبارات موردنیاز برای آبخیزداری به لرستان پرداخت‌نشده درصورتی‌که ۷۵ درصد استان لرستان دارای شیب تند، کوهستانی، پر بارش و نفوذناپذیر است و این میزان بارش‌ها به سیل تبدیل می‌شود و خسارت‌های زیادی را وارد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر حفظ منابع آبی اضافه کرد: نگهداری آب سبب می‌شود تا کشاورزی روزبه‌روز رونق بیشتری داشته باشد.

مرادپور ادامه داد: بر اثر سیل امسال خسارت‌هایی به بخش‌های کشاورزی وارد شد، همه این خسارت‌ها به سازمان ارسال‌شده تا اعتبار لازم و خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود.

وی بیان کرد: ۲ ماشین حمل زباله به دهیاری‌های بروجرد تحویل داده‌شده و تا پایان سال یک ماشین آتش‌نشانی نیز به بروجرد اختصاص داده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به روستای جهان‌آباد بروجرد افزود: قرار شد زیرساخت‌های این روستا بررسی شود و به نظر می‌رود روندی که برای تبدیل جهان‌آباد به شهر صورت گرفته از مسیری دیگر عبور کرده است.

انتهای پیام/ر

ضرورت تکمیل ۱۰ سد نیمه تمام لرستان

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.