راه ارتباطی جدید در رودبار کوهدشت احداث می‌شود

سرپرست فرمانداری کوهدشت با بیان اینکه هزینه تملک اراضی و مستغلات مردم رودبار پس از ارزیابی کارشناسان پرداخت می‌شود، گفت: راه ارتباطی جدید در این منطقه احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، محمدرضا آزادبخت با اشاره به برگزاری جلسه با استاندار لرستان در رابطه با مشکلات منطقه سیل‌زده رودبار اظهار داشت: در این جسله قرار بر این شد تا شرکت توزیع برق استان برای ۲ روستای فاقد برق قبر محمدمراد و چغاسبز نقدعلی اقدام به لوله‌گذاری انتقال برق در مسیر جدید کند تا برق این ۲ روستا تأمین شود.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قبلاً موظف شده‌بود جانمایی روستا‌های منطقه رودبار را خارج از مسیر سد سیمره انجام دهد و پنج نقطه برای پنج روستای جدید با همکاری این نهاد برای انتقال روستاییان ساکن این منطقه انتخاب شده‌است.

سرپرست فرمانداری کوهدشت عنوان کرد: روستا‌های در مسیر آب سد سیمره باید به‌طور کامل تخلیه شود و کار تملک اراضی مردم رودبار در روز‌های آینده شروع می‌شود، کارشناسانی از سوی مردم و سد سیمره انتخاب شده‌اند تا هزینه زمین‌های کشاورزی، باغات و مستغلات مردم پرداخت و میزان خسارات نیز ارزیابی شود.

وی بیان کرد: پس از استقرار روستاییان منطقه رودبار در پنج نقطه جدید ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مردم این روستا‌ها پرداخت می‌شود؛ هم‌چنین وزارت نیرو و کارشناسان نیروگاه سد سیمره پیمانکاری برای احداث جاده روستا‌های جدید در منطقه رودبار جذب می‌کنند.

آزادبخت گفت: شرکت آب‌وفاضلاب روستایی آب‌رسانی به پنج روستای جدید را در دستور کار قرار می‌دهد و تا زمان اجرایی‌کردن این اقدامات از طریق بازسازی شبکه‌های قدیمی و اجاره ۲ دستگاه آبرسانی به روستا‌هایی که دسترسی به آب ندارد با تانکر انجام می‌شود.

سرپرست فرمانداری کوهدشت خاطرنشان کرد: راه فعلی منطقه رودبار در روز‌های آینده تیغه‌زنی می‌شود تا تردد مردم در مسیر کنونی و قبل از احداث جاده جدید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ د

هزینه تملک اراضی پرداخت می‌شود

برچسب ها: وضعیت راه ها ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.