معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از افتتاح خانه گردشگری سلامت اردبیل برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از نمایشگاه گردشگری سلامت ویژه اجلاس نمایشگاه اکو گفت: افتتاح خانه گردشگری سلامت اردبیل برای اولین بار در سطح کشور و بازدید از نمایشگاه دایمی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان اردبیل در محل نگارخانه شاه اسماعیل نیز از جمله دیگر برنامه‌های ما در اردبیل بود.

وی بیان کرد: اردبیل قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در منطقه دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان اردبیل از ابعاد مختلفی از جمله جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی مقصد بسیار جذابی برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود و این قابلیت‌ها در حوزه گردشگری سلامت نیز بالقوه و قابل توجه است.

تیموری افزود: قابلیت‌های استان اردبیل در حوزه آب‌های درمانی و همچنین زیرساخت‌های پزشکی موجود در این استان به همراه بستر‌های لازم در حوزه گردشگری تندرستی می‌تواند این استان را در آینده‌ای نه چندان دور به مقصد اصلی گردشگران سلامت در منطقه به ویژه در حوزه کشور‌های عضو اکو تبدیل کند.

وی ادامه داد: در این زمینه بازدیدی از مرز بیله سوار کشور ایران و آذربایجان داشتیم که این هم مرز بودن استان اردبیل با کشور آذربایجان نیز از جمله ظرفیت‌های ویژه این استان در جذب گردشگران سلامت به شمار می‌رود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: در این راستا دیدار مشترکی با هیات گردشگری کشور عراقی به همراه استاندار اردبیل داشتیم که در آن مسایل فی مابین در راستای توسعه گردشگری اردبیل انجام گرفت.

تیموری از برگزاری سومین جلسه کمیته فنی مشترک گردشگری و میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و عراق در اردبیل نیز خبر داد و یادآور شد: بعد از دو روز نشست و بررسی توافقات مورد حصول در این نشست به امضاء طرفین رسید که مفاد آن در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی گفت: همچنین نشستی نیز با معاون گردشگری و هیات همراه کشور تاجیکستان در حاشیه اجلاس-نمایشگاه اکو در اردبیل انجام گرفت و بعد از آن نیز مشکلات برخی از گروه‌های سرمایه گذاری در حاشیه اجلاس اکو مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اردبیل می‌تواند به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود

 

برچسب ها: گردشگری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.