تفاهم نامه همکاری با موضوع گردشگری سلامت در حاشیه اجلاس اکو بین معاونین گردشگری ایران و عراق به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در حاشیه اجلاس کشورهای عضو اکو با موضوع گردشگری سلامت یک تفاهم نامه همکاری با محوریت گردشگری سلامت و به منظور تبادل تجارب در این حوزه بین معاونین گردشگری ایران و عراق به امضا رسید.

حمود محسن حسن الیعقوبی، معاون گردشگری وزیر فرهنگی و گردشگری کشور عراق با تاکید بر همکاری نزدیک ایران و عراق در تبادل گردشگران بر افزایش این همکاری ها در حوزه های مختلف گردشگری اشاره کرد و افزود: ایران ظرفیت های بالقوه ای در حوزه توریسم سلامت دارد که اردبیل نیز می تواند یکی از مقاصد اصلی در این زمینه باشد.

وی بیان داشت: استان اردبیل به نظر ما قسمتی از بهشت بر روی زمین است و این حقیقتی است که در چند روز سفرم به این استان متوجه آن شده ام.

معاون گردشگری وزیر فرهنگ و گردشگری کشور عراق بیان کرد: مسلما افزایش مناسبات در حوزه گردشگری فرصتی مناسب برای هر دو کشور خواهد بود.

حسن الیعقوبی گفت: استان اردبیل قابلیت های ویژه ای در حوزه گردشگری سلامت دارد و ما برای افزایش همکاری ها در این حوزه از آمادگی کامل برخوردار هستیم.

در این جلسه ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: ارتباطات و همکاری های ما با کشور دوست و برادر عراق در سطح بسیار بالایی قرار دارد و حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این خصوص نقش محوری ایفا می کند.

وی گفت: رفت و آمد گردشگران در بین دو کشور در بالاترین میزان خود قرار دارد و در این خصوص نیز تفاهم نامه های زیادی تاکنون امضا شده است که نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: موضوعات مورد بحث در این نشست حل مشکلاتی است که در خصوص تبادل گردشگر بین دو کشور وجود دارد و یکی از موضوعاتی که امروز باید بر روی آن بحث کنیم فرصت جدیدی است که اکنون برای افزایش همکاری ها پیش آمده است.

تیموری ادامه داد: استان اردبیل ویژگی های بخصوصی در حوزه گردشگری دارد که می تواند مقصد بلقوه ای برای گردشگران عراقی باشد.

وی افزود: اردبیل در حوزه تفریحی و سیاحت جزء مقاصد گردشگری ویژه به شمار می رود که اقلیم و آب و هوای آن مطلوب و متنوع است همچنین جنبه شاخص استان اردبیل قابلیت های مذهبی این استان است که خواستگاه حکومت شیعی در جهان اسلام است.
در این نشست همچنین نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاثیرگذار شمردن انعقاد این تفاهم نامه در ایجاد بسترهای لازم برای حضور گردشگران عراقی در استان اردبیل، تاکید کرد: حضور گردشگران عراقی در حوزه گردشگری سلامت در استان اردبیل می تواند اولین قدم در جذب گردشگران عرب به این استان باشد.
وی عنوان کرد: معرفی جاذبه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت همچنین معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان اردبیل از جمله بحث های انجام شده با هیات عراقی بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حمایت های ویژه ای از سوی اداره کل میراث فرهنگی در حوزه سرمایه گذاری در بخش های گردشگری سلامت و گردشگری تندرستی به ویژه در حوره های آبدرمانی ها انجام می گیرد تا مشوق خوبی برای سرمایه گذاران باشد.

انتهای پیام/ع

ایران ظرفیت های بالقوه ای در حوزه توریسم سلامت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.