رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: با توجه به اینکه تب برفکی بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا در گاو است فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهربابک آغاز شد.

آغاز فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در شهربابک مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی با واگیری بسیار بالا در گاو است که باعث کاهش تولید در این دام ها و در مواردی سبب مرگ و میر می شود و موجب وارد آمدن خسارات فراوانی به پرورش دهندگان می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راههای پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون دامهاست، افزود: طرح سراسری فاز اول واکسیناسیون تب برفکی به مدت یک ماه در حال اجرا است.

اسدی تاکید کرد: دامداران از خریداری و جابجا کردن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای خودداری نموده و رعایت اصول بهداشتی در محل دامداری خود از جمله حوضچه های ضد عفونی محل ورودی دامداری را فعال نمایند و با اکیپ های اعزامی جهت واکسیناسیون همکاری کامل را به عمل آورند و همچنین برای هماهنگی جهت واکسیناسیون با شماره 34112034 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/س

فاز اول واکسیناسیون تب برفکی در شهربابک آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار