مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بعد از وقوع بحران سیل در استان خوزستان، نیرو‌های دامپزشکی کرمان برای امداد رسانی بحران سیل به مناطق سیل زده اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین رشیدی ، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بعد از وقوع بحران سیل در استان خوزستان و نیز در خواست مدیر کل دامپزشکی استان مذکور مبنی بر اعزام نیرو و ملزومات، نیرو‌های دامپزشکی این اداره کل برای امداد رسانی بحران سیل به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مقام مسئول گفت: این اکیپ‌ها مجهز به انواع دارو، واکسن، سم و تجهیزات کامل فنی و پشتیبانی بوده که به انجام خدمات بهداشتی دامپزشکی شامل واکسیناسیون دام‌ها (انواع بیماری‌های دامی شامل تب برفکی، لمپی اسکین، پاستورلوز، شاربن علامتی، آبله)، سمپاشی و مبارزه با انگل‌های خارجی دام، درمان دام‌های بیمار و نیز توزیع دارو، سم، مکمل‌های دامی در مناطق سیل زده می‌پردازند.

رشیدی گفت : بنا به گزارش فرمانداری‌های استان، در استان کرمان نیز ۹۲۰ راس دام سبک، ۷۷۵۰ قطعه طیور و ۷۵۰۰ قطعه آبزیان در اثر سیل در شهرستان‌های رابر، شهربابک، زرند و راور تاکنون تلف شده اند.

این مقام مسئول اعلام کرد: اداره کل دامپزشکی کرمان با اعزام اکیپ‌های برآوردخسارات، امدادرسانی، معاینه دامها، واکسیناسیون، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دام و طیور تلف شده موجود در شهرستان‌های ذکرشده، اقدامات بهداشتی لازم را در این مناطق انجام داد.

وی از دامداران و مرغدارن خواست  در هنگام وقوع این بلایای طبیعی، با اطلاع رسانی سریع میزان دقیق تلفات دامی به اکیپ‌های دامپزشکی سبب برآورد خسارات‌های وارده گردند.

وی با بیان اینکه اطلاعیه‌های دامپزشکی از سوی این اداره کل به دامداران و مرغداران در خصوص راه‌های مقابله با خطرات ناشی از وقوع سیل داده شده است، افزود: اقدامات بهداشتی متعدد برای مراحل پیش و پس از سیلاب به دامداران و مرغداران برای کاهش خسارات توصیه شده است.

انتهای پیام/ی

کشور هنگام بروز بلایای طبیعی نیازمند مدیریتی توانمند است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار