مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: دام‌های انتخابی برای واردات به ایران، قبل از صادرات در کشور مبدا قرنطینه و سپس وارد کشور ایران شده و سلامت دام‌های وارداتی به کرمان مورد تایید کارشناسان این اداره کل است.

تایید سلامت دام‌های رومانی در سبد غذایی مردم کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: حدود ۱۰ هزار رأس گوسفند از ابتدای سال جاری از مبدا کشور رومانی از طریق بندر چابهار و بندر عباس وارد استان کرمان شده که سلامت این دام‌ها مورد تایید دامپزشکی بوده و تحت نظارت دامپزشکی این استان کشتار و توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز در سطح استان توزیع شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه این دام‌ها پس از ورود به استان و بعد از معاینات لازم و تأیید سلامت کشتار می‌شوند بیان داشت: هر گونه جابجایی دام برای کشتار از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه و با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود.

رشیدی نژاد با بیان اینکه تولید و عرضه گوشت در شرایط غیربهداشتی تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی محسوب شده و موجب شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود گفت: بازرسی بهداشتی دقیق و کامل دام‌های کشتاری و لاشه دام کشتار شده در کشتارگاه‌ها ضروری است لذا در کشتارگاه‌های دام بازرسی پیش از کشتار، حین کشتار و بازرسی پس از کشتار دام با جدیت توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی گفت: دامپزشکی بر بهداشت و حتی ذبح شرعی گوشت‌های وارداتی در کشور مبدا نیز نظارت می‌کند.

وی افزود: بازرسان دامپزشکی بعد از ورود این گوشت‌ها به استان بر نگهداری و عرضه گوشت‌های وارداتی در سردخانه ها، مراکز توزیع و فروشگاه‌های عرضه نظارت مستمر و سختگیرانه دارند.

وی تاکید کرد: شهروندان با اطمینان کامل گوشت‌های توزیعی گرم و منجمد تحت نظارت دامپزشکی را مصرف کنند و در صورت مشاهده مشکل بهداشتی هنگام عرضه این محصولات موارد تخلفات را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.


انتهای پیام/س

 

نظارت بر نگهداری و عرضه گوشت‌های وارداتی در سردخانه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار