کارشناس مسئول پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی و اچ آی وی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۳۰ کلینیک تست سریع تشخیصی اچ آی وی خدمات ارائه می‌دهند.

فعالیت ۱۳۰ کلینیک تست سریع تشخیصی HIV در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی حسین پور کارشناس مسئول پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی و اچ آی وی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه دومین کارگاه آموزشی طرح بامداد  گفت: ۱۱۰ مرکز از این تعداد در مشهد و بقیه در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد به دلیل ترس از مرگ, طرد شدن و انگشت نما شدن فکر می‌کنند  بهتر است که از ابتلا به بیماری خود مطلع نباشند.

کارشناس مسئول پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی و اچ آی وی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آشنایی با این بیماری و راه‌های شناسایی و درمان در جامعه باید اطلاع رسانی شود. با درمان به موقع و پیشگیری‌های لازم راه‌های انتقال کاهش می‌یابد.

دومین کارگاه آموزشی طرح بامداد (بررسی اچ آی وی در مراکز درمان اعتیاد داوطلب) و آموزش نحوه انجام تست رپید HIV به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار گردید.

این کارگاه به منظور آموزش و توانمند سازی کارشناسان مراکز درمان اعتیاد مشهد و مراکز گذری دانشگاه در خصوص رویکرد‌های نوین HIV و نحوه انجام تست رپید برای کلینیک‌های درمان سرپایی سوء مصرف مواد ایجاد شد.

در این جلسه ۴۰ نفر از کارشناسان مراکز درمان اعتیاد مشهد و مراکز گذری دانشگاه آموزش‌های لازم جهت مشاوره و انجام رپید تست در کلینیک‌ها را توسط مدرسان گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دریافت نموده و پس از انجام عملی این تست, گواهی دو ساله را دریافت نمودند.

انتهای پیام//م.پ
 

آموزش و توانمند سازی کارشناسان مراکز درمان اعتیاد مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.