مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از برخورد جدی و قانونی با خودروهای دودزا و مراکز معاینه فنی خودرو در صورت رعایت نکردن استاندارد ها در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، در حالی که کارشناسان ۷۰ درصد آلودگی هوای کلان شهر‌ها را ناشی از خودرو‌های دودزا می‌دانند فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو به عنوان مرجع تشخیص خودرو‌های آلوده کننده هوا به ضرورتی غیر قابل گذشت برای مهار آلودگی مبدل شده است.

بر همین اساس محسن جعفری‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در آخرین هفته از خردادماه ۹۸ و در حاشیه معاینه فنی خودرو‌های شخصی همکاران اداری این اداره کل گفت: ماده ۶ قانون هوای پاک سال گذشته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و در این راستا یکی از بند‌های آن مربوط به مراکز معاینه فنی خودرو می‌باشد که بر اجرای دقیق آن تاکید شده است.

وی افزود: مطابق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها حق دارند نسبت به متوقف کردن خودرو‌های دودزا اقدام نمایند و این می‌طلبد با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی آزمایش خودرو‌ها انجام شود تا نسبت به متوقف کردن خودرو‌های دودزا اقدام گردد.

جعفری‌نژاد گفت: ضروری است تمامی خودرو‌های ناوگان عمومی بخش خصوصی و همچنین شهرداری‌ها مورد پایش قرار گیرند و شهرداری‌ها نسبت به رفع نقص خودرو‌های فعال در ناوگان عمومی حساس‌تر باشند.

وی به همکاری با مراکز معاینه فنی خودرو و نظارت بر فعالیت آن‌ها تاکید کرد و گفت: مراکز معاینه فنی خودرو در صورت رعایت نکردن استاندارد‌های تعیین شده و نحوه عمل ناقص، موجب و عامل بروز آلودگی هوا می‌شوند که در صورت مشاهده اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر ۳ شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد دارای مراکز معاینه فنی خودرو هستند که از این تعداد سه مرکز مربوط به خودرو‌های سبک( بویراحمد، گچساران و دهدشت )و یک مرکز مربوط به خودرو‌های سنگین(بویراحمد)فعال است.

انتهای پیام/پ

برخورد با معاینه فنی‌های خاطی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.