معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل و مراتع جهاد کشاورزی گفت: ۷۰ درصد وقوع حریق مربوط به حوزه زاگرس می‌باشد.

۷۰ درصد حریق‌ها در حوزه زاگرس به وقوع می‌پیوندددر همایش یک روزه موضوعاتی، چون راهکار‌های حفظ و توسعه پوشش گیاهی زاگرس، تعامل استان‌های زاگرس نشین در اجرای طرح‌های آبخیز داری وبحث تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، آقایی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل و مراتع جهاد کشاورزی در نشست هم اندیشی برنامه اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه زاگرس که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استانداری ایلام برگزار شد، گفت: در حوزه زاگرس ۱۱ استان قرار دارد که ۷۰ درصد حریق در این حوزه به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته، تاکنون ۵۰ درصد کاهش آتش سوزی داشته ایم.

آقایی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حریق کشور در ۱۱ استان حوزه زاگرس نشین رخ می دهد، بیان داشت: برنامه ریزی برای غنی سازی جنگل با کاشت نهال یا بذر در ۱۱۰ هزار هکتار ناحیه رویشی زاگرس طی سال جاری انجام شده است.

وی افزود: متوسط هر استان ۱۰ هزار هکتار است، البته در استان ایلام برای سال جاری بیش از ۳۴ هزار هکتار جنگل کاری پیش بینی شده است.

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز در این جلسه گفت:در بحث آبخیز داری تا کنون ۲۲۴ متر مکعب عملیات مکانیکی برای پیشگیری از سیل در ۳۰ حوضچه آرامش در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در سیل اخیر حدود ۲۰ پارک جنگلی چند منظوره احداث شده است که آماده بهره برداری می‌باشند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در این پارک در بین درختان گل نرگس، گل محمدی و گیاهان سبز کاشت شده است که با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: هم اکنون ۶۰ هزار هکتار جنگل در استان ایلام وجود دارد.

انتهای پیام/ ن

 بیشترین وقوع حریق در حوزه زاگرس می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.