مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ازبرگزاری اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی ۶ تیرماه در اراک خبر داد.

اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی ۶ تیر در اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی به عنوان یکی از زیرگروه‌های اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۶ تیرماه در اراک برگزار می‌شود.

فولادوند با بیان اینکه شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی استان مرکزی قریب به ۲۰ درصد از شهدای این استان را شامل می‌شوند افزود: برای برگزاری این اجلاسیه یک سال برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مختلفی در خصوص برگزاری این اجلاسیه در حوزه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا دانش آموزان صورت گرفته و نام گذاری خیابان‌ها و میدان‌ها با نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در سطح استان و بیش از ۱۰۰ مکان از آموزش و پرورش با نام شهدای فرهنگی و دانش آموز نام گذاری شده که کار مبارکی بوده است.

برنامه ریزی برای اوقات فراغت بیش از ۴۰ هزار دانش آموز در استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در خصوص اوقاف فراغت دانش آموزان ادامه داد: طی یک برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بیش از ۴۰ هزار دانش آموز در مناطق مختلف استان برنامه‌ریزی شده که امیدواریم رونق بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی بیان کرد: حدود ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان مرکزی وجود دارد که تمام پایگاه‌ها به کار گرفته شده‌اند تا با ارائه سرگرمی‌های هدفمند و سالم خدمات لازم را به دانش آموزان در زمینه اوقاف فرغت ارائه دهند و در این حوزه در سال جاری به دنبال ایجاد یک نهضت در زمینه اوقات فراغت هستیم و بنا بر این بود که مدارس قبه کانون‌های پرازدحام و پرمحتوا تبدیل شوند.

فولادوند بیان کرد:۲۸۹ پایگاه اوقات فراغت در مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی وجود دارد که شامل ۲۸ باب کانون فرهنگی و تربیتی، ۱۲۰ باب مدرسه، ۱۲۰ باب فضای ورزشی و روباز، ۲ باب اردوگاه، ۱۰ باب دارالقرآن و ۹ باب پژوهشسرا است.

وی در پایان گفت: هزینه کلاس‌های تابستانی آموزش و پرورش بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان و کل اعتبار مورد نیاز طرح ۸۰۰ میلون تومان است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.