سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از افزایش ۶ درصدی مصرف آب مشترکان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سید اکبر بنی طبا سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به شروع فصل تابستان و مشکل تامین آب حوضه زاینده روداظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب انتقال و تامین آب ۵۶ شهر و بیش از ۳۵۰ روستا را بر عهده دارد و امسال هم مانند سال گذشته با مشکلاتی رو به رو هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت کم خطوط آبرسانی و انتقال آب عنوان کرد:سامانه دوم آبرسانی شامل تسویه خانه، تونل و لوله‌های انتقال آب است که تنها تونل آن به انجام رسیده و طرح احداث تسویه خانه و خطوط انتقال تا ۳ سال آینده صورت می‌گیرد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا خرداد ماه شاهد کمترین آسیب به خطوط انتقال آب بودیم، یادآور شد: در چند ماه اول سال با کاهش دما و بارش‌های خوبی مواجه بودم، اما با گرم شدن هوا و ورود سیستم‌های خنک کننده مصرف آب افزایش می‌یابد.

بنی طبا در خصوص مصرف آب کولر‌های آبی به مشترکان هشدار داد: مصرف آب کولر‌های آبی با مصرف سرانه ۲ نفر برابری می‌کند و به شبکه تامین آب شوک وارد می‌کند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مقایسه مصرف مشترکان در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: مصرف خانگی هر نفر حدود ۵ لیتر کاهش داشته و از ۱۵۴ به ۱۴۹ لیتر رسیده، اما آمار کل مشترکان حکایت از افزایش ۶ درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با درخواست از شهروندان برای ادامه روند صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بیان کرد: امیدواریم با هوشمندسازی و تقویت خطوط توزیع آب و مراعات شهروندان در مصرف آب و استمرار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مصرف بهینه، تابستان امسال را با کمترین مشکل در تامین آب پشت سر گذاریم.
 
 
انتهای پیام/س

وضعیت تامین آب حوضه زاینده رود

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ تير ۱۳۹۸
شیر های پدالی را متداول کنید