رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی و تحلیل داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سراسر استان نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان اردیبهشتی خنک، مرطوب و پربارانی را در سال ۹۸ سپری کرده است.

اله بخش ریگی رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارش‌های قابل توجه اردیبهشت امسال در استان موجب شد تا سیستان و بلوچستان رتبه دوم نمودار تغییرات بارش کشور را در مقایسه با شرایط نرمال کسب کند.

وی افزود: به طور معمول میانگین بارندگی استان در ماه اردیبهشت حدود پنج میلی متراست، اما میانگین بارش اردیبهشت امسال استان حدود ۱۳ میلی متر بوده است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این میزان بارندگی معادل ۱۲ درصد بارش‌های یک سال آبی استان است.

ریگی ادامه داد: بارش‌های اردیبهشت از چند جهت برای استان دارای اهمیت بود. نخست اینکه علی رغم رگباری بودن آن ها، وسعت قابل توجهی از استان را در بر گرفت.

وی تصریح کرد: نکته دوم دامنه زمانی فعالیت بارش‌های این ماه است به طوریکه آخرین سامانه بارشی این ماه حدود ۱۰ روز در استان فعال باقی ماند و بارش‌های خوبی را به همراه داشت.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به شرایط دمایی ماه اردیبهشت استان اشاره کرد و گفت: میانگین دمای اردیبهشت استان ۱.۲ درجه خنک‌تر از میانگین بلند مدت بود. در این ماه هم مقادیر کمینه و هم مقادیر بیشینه دمای اکثر شهر‌های استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ریگی اضافه کرد: بررسی نقشه پهنه بندی رطوبت نسبی اردیبهشت استان‌های کشور نیز نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان در این ماه هوای مرطوب‌تری را نسبت به شرایط نرمال داشته است. البته رطوبت نسبی برخی مناطق جنوبی استان کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/پ

 

گزارش هواشناسی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار