رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی جدید این اداره کل گفت: از شنبه هفته آینده مجدد بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود.

هواشناسی سیستان و بلوچستان اطلاعیه جوی صادر کرد / تداوم وزش باد گردوغبار در شمال استان تا اواخر هفته آیندهعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از بعدازظهر امروز تا جمعه از سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان کاسته می‌شود، اما مجدد از شنبه با تقویت جریانات شمالی بر شدت وزش این باد‌ها افزوده می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می‌شود وزش این باد‌ها به همراه گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا تا اواخر هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان ادامه داشته باشد.

ملاشاهی ادامه داد: امروز به صورت موقت جریانات شمالی تضعیف می‌شود که در پی آن انتظار می‌رود ضمن کاهش سرعت وزش باد، در غالب نقاط استان افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما رخ دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زابل ۷۶ کیلومتر بر ساعت است، افزود: وزش این باد شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

انتهای پیام/ع

تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه  در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار