مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود طوفان حاره‌ای وایو اواخر وقت یکشنبه با برخورد به سواحل تضعیف شود.

طوفان وایو یکشنبه هفته آینده تضعیف می‌شودمحسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اظهار داشت: صبح امروز طوفان حاره‌ای وایو در فاصله حدود ۱۰۰۰ کیلومتری از سواحل گواتر در جنوب استان و در عرض حدود ۲۰ درجه شمالی و طول ۶۹ درجه شرقی قرار داشته و همچنان با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال است.

وی ادامه داد: بر اساس مدل‌های جوی احتمال می‌رود بیشینه سرعت لحظه‌ای طوفان در محدوده فعالیت خود به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حیدری تصریح کرد: طوفان وایو به صورت مستقیم خطری برای سواحل ما ندارد، اما به کشتی‌های فراساحل استان توصیه می‌شود تا زمان فرکش کردن طوفان از تردد به سمت بنادر پاکستان، هند و عمان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این توفان در محدوده طول جغرافیایی ۷۰ تا ۶۸ درجه شرقی به سمت عرض‌های بالاتر در حرکت می‌باشد و اواخر وقت یکشنبه در محدوده عرض جغرافیایی ۲۳ درجه شمالی و طول ۶۸ درجه شرقی بتدریج تضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: در نتیجه فعالیت این طوفان پیش بینی می‌شود تا جمعه در سواحل شرقی استان ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر و در نواحی دورتراز سواحل شرقی تا ۲.۵ متر برسد.

انتهای پیام/گ

طوفان وایو یکشنبه هفته آینده تضعیف می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.