سلما بابایی به تحلیل و بررسی علت عدم موفقیت فیلمش در گیشه و وضعیت تولید فیلم‌ها با موضوع‌هایی غیر کمدی پرداخت.

سلما بابایی نویسنده و کارگردان سینما با گلایه از وضعیت اکران «وکیل مدافع» و بیان علت‌های این اتفاق به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: زمان اکران نامناسب و نداشتن تبلیغات خوب و گسترده باعث شد در اکران این فیلم موفق نباشیم و فکر می‌کنم علت اصلی آن بی درایتی مسئولان ارشاد در اکران بود البته ماه مبارک رمضان هم فصل خوبی برای اکران نیست.

وی افزود: به نظرم تا زمانی که تدبیری مناسب برای اکران رمضان اندیشیده نشود خروجی آن جز نابودی فیلم‌هایی که در این زمان نمایش داده می‌شوند نخواهد بود.

این کارگردان بیان کرد: پیشنهادم برای بهتر شدن وضعیت اکران ماه رمضان این است که یا مدت زمان بیشتری به فیلم‌هایی که در این ماه قرار است تازه اکران می‌شوند تعلق بگیرد و یا اکران فیلم‌هایی که قبل از رمضان به سینما‌ها آمده اند تا آخر این ماه امتداد داشته باشد و پس از اتمام ماه، فیلم‌های جدیدی به چرخه اضافه شوند.

بابایی اظهار داشت: منظورم از بی درایتی مسئولان ارشاد به دلیل موضوعاتی بود که به آن اشاره کردم. در مجموع اگر فیلم‌ها از دید مسئولان یکسان است پس شرایط اکرانشان هم باید یکسان باشد و تفاوتی بین آن‌ها قائل نشوند.

کارگردان «وکیل مدافع» گفت: ضربه دیگری که فیلم ما خورد بخاطر موضوع دفاع مقدسی آن بود، چون مردم دیگر تمایلی برای دیدن این نوع فیلم‌ها ندارند که یک بخشی از این اتفاق طبیعی، اما بخش مهمتر آن به کارگزاران مملکت بر می‌گردد که ذائقه مخاطب را به سمت دیگری کشاندند.

بابایی گفت: البته باید قبول کرد مردم روحیه خوبی ندارند و بیشتر وقتشان را برای دیدن فیلم‌های کمدی می‌گذارند که البته بد نیست، اما اینکه چه نوع فیلمی ساخته شود مهم است از سویی باید فضایی برای تولید و اکران مناسب دیگر آثار نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار